Sytråden spinner vidare - lila tråd
ak74 skrev 2010-06-11 20:50:33 följande:
Nu finns det strandbadlakan i bloggen ;.)Näbbgädda skrev 2010-06-11 19:55:58 följande:
God kväll i stugan, och trevlig start på helgen på er. Jag har precis lagt sonen och tänkte slå mig ner i soffan framför fyrans film med maskinen. Fastän jag har så jädrans många plagg utklippta eller påbörjade får jag för mig att lik förbaskat ge mig på svamptyget igen och sy ett linne till mig själv. Varför påbörjar man saker när ufolådan inte bara är full utan har svämmat över för länge sedan??
Resultatet blev riktigt bra -kände mig skitnöjd. Sonen fick ett par fina byxor (som han hade idag på skolavslutningen) gjorda av en välanvänd (med t-shirt under) tröja, köpt för en tia eller två på en bytardag.
Enda negativa var att mudden som matchade bäst (inköpt på tradera) var mer som ribbad trikå men men
Imorgon är det dop
Lite synd att det nte blev som jag tänkt med sonens kläder -så jag hoppas att han inte kräks. Då kan han ha dopklänningen hela tiden.
Nu ska jag försöka få fast blåa band på nåt snyggt sätt. Tog en paus framför fl -för det blev inte bra.