• ALLIEVERDO

Känns som dra sönder naveln på insidan

Hej, funderar på om någon annan känt liknande. Om jag nu kan beskriva det :)
    Känns som nåt drar i navelsträngen på insidan. Som en lina. och ibland när jag, som nu ställde mig och och då sträckte på kroppen så gör det typ ont av obehag. Då vill jag gärna säcka ihop för det är som det ska slita sönder där inne. En punkt liksom. som nån står och drar i snöret. Nu även när jag sitter så känns det ibland som en brännandeisande miniont känsla. hmm
    Första graviditeten och har ju ingen aning om när nåt är normalt eller onormal.
    Är i v 15.

• Svar på tråden Känns som dra sönder naveln på insidan
  • Linze

Precis så där hade jag under min första graviditet. Gjorde så fruktasvärt ont! Men allt gick bra.  Är i vecka 18 nu med min andra, har inte känt något än och hoppas jag slipper.

• LinaO

Jag hade så mellan vecka 15-20, jag tror det är en tillväxtperiod som kan göra att det drar i naveln. Det går över =)

• ALLIEVERDO

Vad skönt det iaf  :) men nu ska man bara komma igenom den perioden också.. ont e ju aldrig trevligt..

• p w

Hade precis likadant för några veckor sedan. Kändes som naveln slets itu inifrån och jag vågade inte nysa, skratta och ville liksom "hålla ihop" naveln.

Men det släppte och jag känner inget alls nu. Ingen hade haft liknande när jag frågade andra.

• m77

Jag har också känt av något liknande några gånger, precis precis på ovansidan av naveln.

• Vilja02

Hej!
    Detta har hänt för mig också, men jag är 21 och har aldrig varit gravid det har hänt att jag får ont i naveln precis sådär att det drar inifrån och jag kan inte sträcka på mig.  Men jag har känt det tidigare också när jag var typ sju också tror jag, ibland kommer det bara.

Hanna
Svar på tråden Känns som dra sönder naveln på insidan