• äppelmos

fruktansvärt ont i bihålor...

igår kväll hade jag lite ont i bihålan (vänster sida) och tänderna (vänster sida), trodde det var för att jag spänt tänderna/käken (gör det ibland utan att tänka på det och får då lite ont). hade sen svårt att somna, kände mig lite ledsen över nära anhörigs död (årsdagen närmar sig och då brukar känslorna vakna till, börjar minnas och sakna mer..) somnade någon gång närmare tre i natt. vaknade i panik 9,30 för jag kunde inte andas genom näsan, samt snoret rann.. nässprayen hjälpte mot snoret (lite rinnigt nu bara) men bihålan håller i sig.. har för ont för att sova så jag har suttit hela dagen.. tog tempen och hade 1 grad för varm (känner mig lite ruggig men ingen större fara)..

har kurerat mig med c-vitamin, värktabletter, koksaltlösning, pepparrot.. har en kopp te med tre skedar houng i som står och drar..
    något mer tips hur jag kan piggna på mig då jag inte kan sova bort elendet som jag brukar göra??
    blir så less då jag var hemma 1,5 vecka den senaste månaden (först feber och förkyld sen åkte jag såklart på kräksjukan när jag hade lågt immunförsvar) 
    BLÄ!!!!
  • Svar på tråden fruktansvärt ont i bihålor...
  • lövet2

Ring doktorn i morgon. Det låter som bihåleinflammation, och då behöver du medicin ...

• antitanten

Håller nog med om att penicillin är det enda som hjälper om det gått så långt som till bihåleinflammatin (sinuit). Man ska inte behöva ha så för länge då det lätt kan bli frontal sinuit av det och det gör ännu ondare. Prova att sitta över ångande hett vatten i handfatet, eller duscha varmt- då brukar bihålorna kännas bättre och det är lättare att få ut snoret s.a.s. Är snoret riktigt gult och tjockt är det med all sannolikhet bihåleinflammation. Har du trånga näsmusslor, och/ eller sned skiljevägg i näsan känns och upplevs det ofta ännu värre än det är. Nezeril näsdroppar är klart bäst av alla som finns på marknaden. Likaså Rhinocort, som innehåller liten mängd kortison som också är bra. Penicillin i form av cefolorer är mycket bra mot just bihåleproblematik, tex: Cefamox® Bristol-Myers Squibb Tablett 1 g (vita, kapselformade med skåra, märkta 7235, 9 mm, längd 21 mm) Visa foto Antibiotikum av cefalosporintyp Receptbelagt Förmån

• grabbarna

det finns ett naturläkemedel mot bihålorna som heter propolis det fungerar jättebra...

• äppelmos

bihålan gav med sig efter 2 dygn, fortfarande lite snuvig och seg men har klarat att jobba hela veckan. så STOLT över mig själv!

Svar på tråden fruktansvärt ont i bihålor...