• Protte

Nudie jeans!

Skickade efter ett par, men vad små de var i storleken
    Tog storlek 1-2 år o de var ju jättesmala o små i midjan, passade precis nu, och då är han ju bara 8 månader.....
    Vet inte om de glömt ta till utrymme för blöjan eller?!?
    Nån mer som köpt dessa annars jättesnygga jeans??

• Svar på tråden Nudie jeans!
  • Sylt

Oj, jag som var så sugen (fast nu är de tillfälligt slut). Jag blev iof lite fundersam när jag såg måtten 16-23 cm i midjan!? Stämmer det måttet?

• Barn2

Oj, varför köper ni så dyra jeans till era barn? undrar bara...

• Milja

Ohh, finns det Nudie jeans för barn??
    Det visste jag inte, var hittar man dom? *nyfiken*

• Protte

Ja måttet stämmer, alltså om man mäter liksom rakt över i midjan....
    alltså inte runt om.....

• Chewie

Jag tänkte också beställa såna till min snart 8månaders och tänkte då ta 1-2år men är de så små? Ska man då ta 2-3år?? Min lille kille är visserligen lång och smal men 16-23cm? Då får man tänka om... Dom är ju inte billiga

• Sylt

De är inte så jättedyra, man betalar 500:- men då går 250:- till Barncancerfonden.

• Protte

Ja lite dyra!! men hälften går ju till Barncancerfonden....
    Hihi jag visste inte ens att det fanns ett sånt märke alls, förens jag såg en annons i Vi föräldrar...
    Nudiejeans.se hittar du dem

• Protte

Chewie:
    sonens passar alltså precis nu, han är väl inte direkt smal men inte jätteknubbig heller. och ganska lång...
    Svårt val för om man tittar på måtten så var väl nästa storlek bra mkt större....

• Barn2

Sjukt dyra jeans för en 8 månaders baby. Man kan köpa ett par bra jeans på Lindex eller H&M, barn växer ju SÅ fort. Och dessutom: vad förstår barn om "trenden"? och cancerfonden? Vill man skänka pengar till cancerfonden kan man göra det separat tycker jag.

• Amidalas Mamma

barn2 : jag tycker det är helt okej pris...250kr de man betalar för jeansen....och sen att de är 250kr som skänks så är det ju ännu bättre...dessutom får man ju bra mycket snyggare jeans och lite mer speciella än dem på hm och lindex. som man får betala c 200 för ändå...

• Protte

Det finns mycket i denna värld som är sjukt dyrt....

• Sylt

Min son är 15 månader o jag planerar att han ska ha jeansen ett bra tag (det är ganska mkt uppvik). Som Amidalas säger så kostar de ju nästan lika mkt som ett par "vanliga". Köper dem inte för att han ska uppfatta trenden, utan för att jag tycker att de är tuffa. Pengar till bl a Barncancerfonden och liknande skänker vi ändå.

• Barn2

Vad duktiga ni tjejer som skänker pengar, man borde lära sig av er att hjälpa de som behöver det

• Jen80

Åh, de är riktigt fina!! Min brorsdotter har ett par, men de är tydligen väldigt stora. Men hon är liten och smal och jag tror de tog stl 3-4 år till henne. Hon fyller 3 i februari och har ingen blöja längre. Vet inte om de har extra plats för blöjan. Skulle vilja ha ett par såna till Liam ... Men men, får väl önska sig det i julklapp... Eller får han "nöja" sig med sina fina POP-jeans ...

Svar på tråden Nudie jeans!