• jobbsökaren

Vad för jobb passar mig?

Är en tjej, 23 år som just nu jobbar som städerska. Har haft det helt OK där med bra arbetstider, lätt att få ledigt, flex mm men nu känner jag att jag vill ha ett mindre slitsamt jobb och mer betalt.

Har tyvärr ett problem, jag är så sjukt asocial:S Visst kan jag ju prata med folk men det är inget jag trivs med. Så inget jobb där jag tar kontakt med folk! Det är väl det största problemet...

Annars behöver jag
    dagtidsjobb (har små barn)
    bättre lön, inte mindre än 25 tusen före skatt

Nån som har tips?

Har funderat på lastbilschaufför men blir lätt jättetrött när jag kör bil, är lite feg att köra stora fordon också.

Intressen jag har är mina barn, hästar, träning, RESOR....

Nån som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Vad för jobb passar mig?
  • målvakten

om du lätt blir trött när du kör bil kan jag inte rekomendera lastbil då du kör ca 4timmar och 30min (groft räknat) i sträck innan du har rast.
    Om man kör fjärrtransporter.

Går sista delen i en lasbilsutbildning för bil opch släp och har även kompleterande utbildningar som tillhör lastbilsyrket och det är mycket mer än att bara köra bilen så att säga.

sen beror det helt klart på vilket typ av lastbilsjobb men funderar på med.

om du undrar något mer om lastbilsjobb är det bara du frågar.

vart bor du?
    du sa du gilla träning, har du kollatpå någon utbildning eller skola inom den typ av träning du vill jobba med eller utbilda innom?

• jobbsökaren

Gymnasienivå bara, och jag kommer nog få läsa upp betyg innan jag går vidare på någon utbildning i vilket fall.

• Queenie70

Nån slags industriarbetare, där man jobbar med hörselkåpor och slipper allt jobbigt småprat med folk?

• jobbsökaren

Min sambo och min bror är lastbilschaufför, så därifrån får jag info=)

Har kollat på alla möjliga utbildningar, men inte hittat exakt vad jag vill göra än.

Lökförare har jag kollat på, men finns det nå jobb sen? Känns som det är rätt klent med det...

Vill bli resesäljare för jag gillar resor, men är det för mycket press/socialt för mig?

• jobbsökaren
    Queenie70 skrev 2010-03-07 19:48:06 följande:
    Nån slags industriarbetare, där man jobbar med hörselkåpor och slipper allt jobbigt småprat med folk?
    Testade truckförare på en industri förut som sommarjobb. Trivdes jättebra med arbetsuppgifterna, men tyvärr inte det sociala men jobbarkompisarna=(
  • Queenie70
    jobbsökaren skrev 2010-03-07 19:51:09 följande:
    Min sambo och min bror är lastbilschaufför, så därifrån får jag info=)Har kollat på alla möjliga utbildningar, men inte hittat exakt vad jag vill göra än.Lökförare har jag kollat på, men finns det nå jobb sen? Känns som det är rätt klent med det...Vill bli resesäljare för jag gillar resor, men är det för mycket press/socialt för mig?
    Lokförare kommer att komma har jag läst. Många kommer att gå i pension de kommande åren.
  • jobbsökaren
    Queenie70 skrev 2010-03-07 19:53:15 följande:
    Lokförare kommer att komma har jag läst. Många kommer att gå i pension de kommande åren.
    Men då måste jag flytta till Ängelholm (ca 70 mil härifrån) under 2 terminer, och jag vet inte om det skulle funka med små barn=(

Så svårt också att man måste flytta för att få den utbildning man vill ha=(
  • Krupskaja

Brevbärare har ganska bra betalt och jobbar mycket själva. Jag har hört att det finns mycket jobb hos sj, men somnar du när du kör bil borde det väl vara ännu värre att köra tåg?
    Försäljare är väl också fel val om man inte är social, både för att man inte tycker om det och för att man kanske inte är så bra på det.
    Gå in på arbetsförmedlingens hemsida och gör deras intressetest, så kan du kanske få tips om något nytt.
    sso.arbetsformedlingen.se/go.aspx&C1=31&C2=108&C3=108&GOREDIRECT=true&URL3=https%3a%2f%2fsso.arbetsformedlingen.se%2fIntressetest%2fPages%2fStart.aspx

• Queenie70
    jobbsökaren skrev 2010-03-07 19:58:42 följande:
    Men då måste jag flytta till Ängelholm (ca 70 mil härifrån) under 2 terminer, och jag vet inte om det skulle funka med små barn=(Så svårt också att man måste flytta för att få den utbildning man vill ha=(
    Förmågan att vara social är nåt som är viktigt i de flesta yrken idag tyvärr, Det finns liksom inte så mycket plats för de som inte fixar det sociala spelat. Idag räcker det sällan med att "bara" vara bra på sitt jobb. Om du dessutom är begränsad pga. småbarn, inte vill gå under 25.000 i lön etc. så skulle jag säga att dina möjligheter är rätt små. Du får nog starta nån egen liten firma eller nåt där du kan jobba hemmifr´ån och ha kundkontakter via nätet. Du har rätt stora krav faktiskt, med tanke på begränsningarna.
  • frieden

resesäljare utan att vara social - lycka till!

Svar på tråden Vad för jobb passar mig?