hatkärlek (långt)
Jag kanske inte ska svara då jag aldrig varit gravid och inte vet vad det kan göra med humör, känslor och så vidare, men jag ville ändå skriva något.
Hur menar du när du skriver hatar i början? Det är ett ganska starkt ord att yttra. Jag har sagt det till min sambo kanske 2-3 ggr under vårt fyra åriga förhållande och ångrar det medan jag säger det. Jag menar det inte! Men det kanske bara var en överdrift för att visa en poäng.
Sen är det väl så att kvinnor ofta tycker att män ska förstå vad vi menar och tänker utan att vi ska behöva säga det rakt ut. Visst kan jag förstå att du tycker han kunde bry sig lite om dig på er promenad när han vet att du har det jobbigt, men vissa är bara lite tröga. Nästa gång tycker jag att du ska säga till honom rakt ut hur du mår och att det vore skönt med honom att stödja dig på. Jag tror knappast att han inte gör det för dig!
Har du pratat med din man om allt detta? Vad det än är tycker jag alltid att man ska prata med varandra. Kanske till och med visa ditt inlägg för honom och sen tala med varandra. Han uppfattar kanske inte hur du känner fullt ut och vet då inte hur mycket hjälp han skulle kunna vara för dig.
Tycker du ska börja med att prata med honom och/eller prata med något "proffs". Men om du inte är lycklig med honom, bara känner hat och aldrig vill se honom.... du bör nog fundera ut varför det är så! Vet inte hur, men att tala med någon utomstående är väl en bra början.
Hoppas du hängde med i min text. Tror att det blev lite hattigt