• Blomman123

Bra garn för barnkläder?

Hej, är gravid med mitt första barn och tänkte använda tiden att virka en filt, och lite kläder/mössor och sånt . Nu undrar jag vilket garn som är bäst för ändamålet? Det skall ju vara mjukt och skönt, inte klia och inte ludda. Vad virkar/stickar ni med för garn?

Någon som handlar garn på nätet?

Berätta lite om era virk/stick projekt, alltid kul att läsa om!

Ha en trevlig kväll!

• Svar på tråden Bra garn för barnkläder?
  • Teskedsmamman

Till filtar använder jag gärna Viva eller Karusell, om det ska vara sommarfiltar. Det är bomullsgarn. Använder det även till kläder.

När jag gör vinter/höst/vår är det akrylgarn som gäller. Ull vill gärna ludda lite....

3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
  • Emstersalster

Hej!
    Jag stickar och virkar en del och håller med Teskedsgumman. Jag har också använt rätt mycket babyull, finns i olika märken bla Mark&Katten och Schauchenmayr. De är mjuka och gosiga att göra vantar och sockar av.

Just nu håller jag på med en Pippitröja, då är det bomullsgarn som gäller.

• Emstersalster

Teskedsmamman förstås, inte teskedsgumman

• Blomman123

Teskedsmamman, vilken fin blogg du har (eller bloggar , mycket kul att titta igenom och få inspiration till egna virkprojekt!

• Blomman123

Akrylgarn är lite varmare än bomull alltså?

Vart handlar ni garn? Känner ni till något billigt ställe på nätet?

• Krusbär

Jag virkade en filt av Muskat, det är bomull men lite grövre. Man kan köpa det på de flesta garnaffärer, priset verkar vara det samma. Kolla in www.garnstudio.com, finns även en massa gratis mönster.

• systersandra

Akrylgarn är ju mjukt och så är det ganska billigt.Svarta fåret bäbi brukar jag sticka i,finns i många färger.Bomull är ju lite svalkigare och skönt på sommaren men lite dyrare.Ull är ju väldigt varmt och kan ibland vara lite sticksigt beroende på vilket slags ullgarn man köper.
    Sticknet har billigt garn tycker jag.

• umeafia

Jag kan varmt rekommendera http://www.textera.se  en nyöppnad webshop med noga utvalda garner. Stina har massa spännande garner blandannat i bambu, popcorn och mycket mycket annat. Vet att hon har riktigt fina garner för just barnkläder så kika in eller skriv ett mail så hjälper hos säkert till att ta fram det som passar.

Kika även in bloggen http://textera.bloggsida.se/ 

Svar på tråden Bra garn för barnkläder?