När börjar magen växa?
Hej
Är i vecka 13 och längtar så tills magen börjar växa. När började det synas på er?
Hej
Är i vecka 13 och längtar så tills magen börjar växa. När började det synas på er?
Första grav: v 21
Andra grav: v 15-16
Runt tredje månaden för mig... Men folk började fråga senare runt 5 månaden, och då såg t.o.m jag att det syntes.
Så var det för mig alltså
Folk såg det direkt i vecka 14! Men jag var rätt smal då så jag fick en rejäl bulle.
Runt vecka 13 så syntes det, men jag bär mycket på utsidan. Fick rätt stor mage, trots litet barn
Jag är nu i vecka 15, men på mig började det synas redan i vecka 12...
Är rund av mig själv, men i vecka 12 blev det en bula som inte varit där förr.
Jag e jätterädd för att bli jättestor, men...Det är väl sånt jag får stå ut med...
verkar vara väldigt olika. V 20 sa barnmorskan att det definitivt brukar synas, jag hoppas ju dock att det blir tidigare. Börjar känna mig lite pluffsig, men är verkligen ingen bula ännu
Det är väldigt olika! Jag var rätt smal om magen innan och tyckte det började hända saker ungefär i v12 (då ser man åtminstone skillnad från bilder i v8) Men då var det bara så att jag själv och sambon såg skillnad. I ungefär v15 började folk som känner mig se att det hände saker även med en tunn tröja på. Nu är jag i v18 och jag tycker framförallt att jag senaste veckan blivit jättegravid - nu är det ingen som kan ta miste på vad det är frågan om, ens om man aldrig sett mig tidigare! :)
Men från ungefär v13-14 tycker jag det gått hyfsat snabbt ändå. Men som sagt, det där är jätteolika!
Jag har alltid haft så kallad ballongmage sedan flera år tillbaka.
Nu är jag i vecka 7+5 och det ser verkligen ut som om jag är i vecka 15 eller nåt. Jag har ju inte direkt några magmuskler som kan dölja barnet så magen syns ju.
En på jobbet frågade mig om det var min tur att bli gravid och klappade mig på magen och jag blev så paff att jag sa att jag bara var tjock.. Hade tänkt berätta runt 12e veckan.. Hoppas inte snacket går redan.
Detta är min första graviditet.
Någon annan som det syns tidigt på?