• mommytwo

varit borta länge men är nu tillbaka med full fart-knip!!
    slarvat men har nu börjat på allvar. hårdträning!

My Baby K 091031
  • mommytwo

knip framför tv:n!

e det ok att knipa o knipa i typ långa stunder?? gör det på automat ibland...

My Baby K 091031
  • mommytwo

kniiiiip!

hur vet man om man kniper starkt? e det "sidorna" som ska spännas ihop?? =)

My Baby K 091031
  • mommytwo
    pigglet skrev 2010-09-02 20:15:58 följande:
    Det känns lite som att man "lyfter upp" inne i slidan typ.... Svårt att förklara. Men man kan testa att knipa av strålen när man kissar, det ska vara samma muskler.
    Så kan man knipa länge och räkna hur länge man kan hålla samma spänning i musklerna.
    tack!
    ja det går ju galant redan. var lite fundersam över det med tanke på att enligt de ritningar jag sett över hur muskulaturen ser ut i bäckenbotten.
    vet du kanske hur man vet om man kniper hårt?? =)
    My Baby K 091031
  • mommytwo
    Sunlandic skrev 2010-09-09 19:55:27 följande:
    Alltså gör jag rätt? När jag kniper tycker jag att det är extremt jobbigt, men gör exakt som om jag skulle knipa av en kisstråle, bara det att det blir extremt jobbigt när man gör så flera gånger. Dessutom tycks magen sugas in mer och mer när jag gör dessa övningar att jag tillslut får ont i magen, tycker det därför är så jobbigt + att det blir jättesvårt att andas samtidigt. Ska det vara så? eller tar jag i för hårt?

när du kniper måste du se till att slappna av i magen och andas samtidigt som du kniper.

My Baby K 091031
  • mommytwo
    Sunlandic skrev 2010-09-09 22:50:44 följande:
    Ja, det går ett par gånger sen börjar det bli svårare och svårare att andas, men har iofs hållt på till och från hela dagen idag, har fått typ ont i magen/neråt även när jag slappnar av, kanske det som kallas träningsvärk? :P
    känner igen den värken. gör tyvärr också fel ibland, när jag hållit på med knip hela dagen. då är det till slut jättesvårt att knipa rätt om jag inte är i en avlappnad position, ex liggandes.
    börja knipa liggandes tills du har total kontroll. sedan kan du prova dig fram. kanske hjälper? =)

KNIP. och slappnar av långsamt
     Skrattande
    My Baby K 091031
  • mommytwo

nu talar jag utav egna erfarenheter:
    kniper hårt! märkte under en tid att mina knip bara var lätta muskelryckningar, alltså de hade ingen som helst styrka i sig. därför kniper jag hårt varje gång. var lite lat där haha.
    sedan finns det uthållighetsknip:
    knip medelhårt i 45 sekunder tror jag det var. de är jag usel på. tror jag iaf =)

My Baby K 091031
Svar på tråden Knip 9