• 1up

Knip 9

*köpte-nya-kulor-och-har-träningsvärk-knip*

• 1up

Jag hade knipkulor med 3,5 cm diameter till en början. Först i sitt "fodral" eller vad man ska kalla det, och sedan lösa. När det inte längre var någon sport att hålla kvar dem skaffade jag geishakulor i metall. De är hälften så stora och dessutom tyngre.. kan säga att det är tur att man inte har tår på insidan av fötterna. KLONK!

• 1up
    Kulknipning: Jag kniper till lite extra när jag känner att de är på väg nedåt i slidan. Väntar lite, låter dem glida ned, puttar upp dem med några knip, osv. Inga problem att andas normalt under tiden, såvida man inte kommit på humör av allt tränande.. då kan det blir lite andfått. ,)

Använder numera de stora kulorna på promenad och de mindre hemma, men oftast bara en åt gången. Minns att använda dem (eller bara knipa) bäst om jag låter dem ligga framför badrumsspegeln..
  • 1up
    Tuvaduva skrev 2010-08-29 18:59:58 följande:
    Nån som har erfarenheter om "knip-kulor"??
    Vilka som är bra...märke o så kanske?

Jag kniper åxå för fullt =)
    www.intimera.se/desi-loveballs-rosa-321.html

Dessa är bra. Mjuk silikonhölje som går att ta av om man vill använda kulorna "nakna", lätta att tvätta. Klart prisvärda!
  • 1up
    Tuva: 3,5 cm är standardstorleken, och kan vara nog så svårt att hålla kvar om man inte är van vid att "alltid" knipa. De kostar inte många riksdaler..

Jag använder dem när jag tränar resten av kroppen, och de små ben wa-kulorna när jag strosar omkring hemma och bara tränar bäckenbotten.
Svar på tråden Knip 9