• Sunlandic

Knip 9

Alltså gör jag rätt? När jag kniper tycker jag att det är extremt jobbigt, men gör exakt som om jag skulle knipa av en kisstråle, bara det att det blir extremt jobbigt när man gör så flera gånger. Dessutom tycks magen sugas in mer och mer när jag gör dessa övningar att jag tillslut får ont i magen, tycker det därför är så jobbigt + att det blir jättesvårt att andas samtidigt. Ska det vara så? eller tar jag i för hårt?

• Sunlandic

Ja, det går ett par gånger sen börjar det bli svårare och svårare att andas, men har iofs hållt på till och från hela dagen idag, har fått typ ont i magen/neråt även när jag slappnar av, kanske det som kallas träningsvärk? :P

• Sunlandic
    mommytwo skrev 2010-09-10 12:13:30 följande:
    känner igen den värken. gör tyvärr också fel ibland, när jag hållit på med knip hela dagen. då är det till slut jättesvårt att knipa rätt om jag inte är i en avlappnad position, ex liggandes.
    börja knipa liggandes tills du har total kontroll. sedan kan du prova dig fram. kanske hjälper? =)

KNIP. och slappnar av långsamt
     Skrattande
    Jag får testa det! Men ska man bara knipa eller ska man knipa allt vad man orkar?
  • Sunlandic

Ja för jag tänkte att mina var så himla svaga, och att jag måste ta i håårt för att det ska märkas, men det är ju så himla jobbigt haha, ska göra dem ändå!

• Sunlandic

Hur ofta och hur länge måste man träna för att det ska ge resultat? Hur många gånger eller hur länge per dag? Och hur lång tid tar det innan man blivit starkare?

Svar på tråden Knip 9