Knip 9
Man går in på familjeliv regelbundet och påminns av den här tråden när man kollar "mina favoriter".
Man går in på familjeliv regelbundet och påminns av den här tråden när man kollar "mina favoriter".
kvällsknipet
Vet ni vad jag lyckats med idag? Hälla knäck över handen! Klumpigt så det känns pinsamt... och ont och bökigt... SÅ onödigt!!
men knipa går ju lika bra ändå
Tack kära medsystrar!
Det känns helt ok idag. Men när vi skulle byta förband kan jag inte riktigt förstå hur det kan kännas så bra... det såg rätt läskigt ut faktiskt. Nåja, det hade kunnat gå mycket värre. Kan inte låta bli att tänka på alla barn som brännskadas, det måste ju vara fruktansvärt....
knip knip knip
Nja, det blev bara värre och värre. Så idag knackade jag på hos grannen, som jag vet är sjuksköterska. Det visade sig att hon jobbat just med brännskador, så det var ju väldigt lyckat!
Hon menade att det verkligen inte skulle vara så där stoooora blåsor, så hon punkterade dem. Och nu i kväll har jag stuckit hål igen på en av dem, som fyllts igen. Så NU känns det väldigt bra. Hoppas de inte fylls på igen, eller att det blir någon infektion nu när vi varit och tagit hål på huden. Så blir det nog bra.
knip
Men jag tror inte det löns att göra något innan de blir infekterade? Än ser de "bra" ut. Men fylls på hela tiden... Brännskade-sköterskan sa att det inte går låta dem vara när de blir så där stora, för då spricker huden själv och man får ett mycket större sår som både gör ont när syre kommer in till nervänderna och risken för infektion blir naturligtvis enorm.
Jag får hålla koll. Och hoppas att de slutar fyllas på snart, så jag inte behöver punktera dem varje dag.
knip knip knip
hänger med på de långa kniiiiiiiiiiiiiiiiiiiipen idag
kontrar med kniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip kniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip