När kan man köpa skor till baby?
När kan man som först köpa barnets första skor?
Och vill gärna ha tips på bra stödjande skor.
När kan man som först köpa barnets första skor?
Och vill gärna ha tips på bra stödjande skor.
Min dotter fyller 1 år nu den 26 mars. Hon har gått själv i en månad nu.
Känner att jag skulle köpa ett par skor nu men ändå känner jag att vädret inte är direkt perfekt för första promenaden?
Ska jag invänta snösmältning och varmare väder? Hon har ingen vinteroverall så det blir svårt att vara ute och röra sig (utanför barnvagnen) innan det blir varmare.
Hur mycket större ska skorna vara än foten? Frågan e om det finns skor som är lagom till henne då hon har väldigt små fötter. Hon har typ 16/18 på strumpor.
Mina barn har fått skor när de lärt sig gå själva utomhus. Men om jag haft en större bebis under vintern så hade den fått någon form för vinterkängor för att kunna sitta i snön/sandlådan/åka pulka och leka utan att frysa om fötterna. För då tycker jag tossor blir för kallt och opraktiskt.
och jag ör mittemellan er allihop tror jag.
Min son har tossor till och från dagis och om jag vet att han bara ska sitta i vagnen. Ska vi till tex köpcentrum så vill han leka som sina syskon så då har jag skor på honom. Tycker det blir halt med tossor (mockasiner är ett alternativ såklart men nu har han ett par små skor så då får han använda dem;)
Likaså när vi är hemma på gården. Vet att det finns barn som sitter snällt i vagnen och tittar på sina syskon (vår grannes lilla flicka gör det) men min grabb tokvägrar han ska ner på marken, kryper ut genom ytterdörren och sätter fart (nio månader) då är det bättrer emd skor.
Jag har köpt adidas goretex kängor till honom. Mina första barn fick kavat sen insåg jag att kavat faktiskt inte sitter bra på mina barns smala fötter. Superfit med snörning hade jag helst velat ha men nu hittade jag adidas med kardborre till riktigt bra pris så jag slog till på dem;)