Ditt bästa kassler recept är...
Halloj!
Jag har en bit kassler i kylen och vill ha tips på vad jag ska göra med den. Är så trött på mina vanliga kassler recept.
Så hjälp mig gärna med lite ny inspiration
//
Halloj!
Jag har en bit kassler i kylen och vill ha tips på vad jag ska göra med den. Är så trött på mina vanliga kassler recept.
Så hjälp mig gärna med lite ny inspiration
//
Mitt bästa vet jag inte... men det är enkelt och gott och jag kan det i huvudet :)
Skär kasslern i bitar, stek i stekpanna en stund, häll sedan i 1 st creme fraiche vitlök och 1 st creme fraiche chili. Man kan ha i mer creme fraiche om man tycker det blir lite sås, beror på hur mycket kassler man har i. (Man kan också ha i purjolök och champinjoner om man vill.)
Detta serveras med färska pasta och en grönsallad. Mums!
Åh tack!
Ett recept i min smak, är lite såld på creme fraichesåser.
// Linda
Skiva kassler, tomat & annanas.
Lägg skivorna i rader den enda halvt under den andra...
Lägg på ost, krydda med tex oregano & sen in i ugnen en stund... (minns inte hur länge)
Servera med ris & bearnaise sås! ;)
Enda gången jag äter kassler gör jag en kasslergratäng:
hacka kassler,koka ris så det är nästan klart, bre ut riset i en ugnsform och häll över spad från en burk med krossad ananas häll över ananas och skivad röd paprika.Lägg på kassler. Blanda en stor burk naturell mjukost med 2,5 dl valfri grädde (ju fetare ju godare ) häll i salt,massa curry och cayennepappar efter smak, häll blandningen över riset och kasslern in ugnen till den fått fin färg, uppskattningsvis ca 20-30 minuter.
Tackar igen.
Snabbt, enkelt och låter smarrigt!
skiva kasslern, och tomater.
lägg i en ugnsform.
gör en till två påsar hollandaiesås och häll över kasslern. strö över lite ost.
in i ugnen en stund, ät med kokt potatis eller ris.
Kassler surprise
- Koka spaghetti nastan klart, och hall i botten pa ugnsfast form.
- strimla kassler och lagg ovanpa.
- stro over skivad banan och jordnotter
- Blanda gradde, chilisas, lite curry, SoP och hall over
- in ugnen tills genomvarm.
Voila!=)
Koka kassler och potatis, skiva kasslern och servera med en bytta smör på bordet. Sen ska lagom mängd smör mosas in i potatisen. Vi åt ofta kokt kassler när jag var liten och än idag kan ajg få cravings, kan tala om att det är enda gången jag äter smör, har det inte ens på mackorna......
oj oj recepten strömmar in, tack!
skrivaren skall få jobba