Pergotime och ej gravid
Hej!
Har ätit två omgångar enkelkur och nu och nu tre omgångar dubbelkur men ingenting händer. Vad blir nästa steg? Trippelkur, eller? Känns som om det skulle behövas något annat... mer effektivt.
Hej!
Har ätit två omgångar enkelkur och nu och nu tre omgångar dubbelkur men ingenting händer. Vad blir nästa steg? Trippelkur, eller? Känns som om det skulle behövas något annat... mer effektivt.
Jag har gjort en gynundersköning under första kuren av dubbelkuren och han menade på att jag skulle ha ägglossning. Sen har jag vid något tillfälle tagit ägglossningstest som visat att jag har ägglossning (i alla fall den månaden).
Men det tar sig i alla fall inte. Nu är jag som sagt var på min sista kur med dubbel dos och blir vi inte gravida nu vad kan man då förvänta sig att nästa steg blir? Vill vara lite "påläst" och beredd. Känner som föregående "talare" att man börjar bli less på sex och att försöka hela tiden. Har snart gått 1,5 år sedan vi började försöka och nåt bättere än pergotime måste ju finnas?
//cattis
Svar till Majjssan77: Min läkare har gjort vul på mig två gånger. Ena gången under enkelkuren och då hade jag ingen ägglossning och andra gången under dubbelkuren och han trodde att nu var jag innen på rätt dos. Men så har vi trots allt inte lyckats bli gravida.
Min mans spermier bör vara ok då vi sedan innan har en dotter tillsammans. Där av har inte hans kvalité kollats. Jag vet inte om det bör komtrolleras ändå?