• Lyra

Sunfleet - erfarenheter?

Har precis upptäckt att sunfleet bilpool finns hyfsta nära oss och det verkar ju bra. Någon som är med och kan dela med sig av sina erfarenheter? Vad är bra, vad är dåligt? Själklart kan ni med erfarenhet från andra bilpooler också dela med er!

• Svar på tråden Sunfleet - erfarenheter?
  • ddum

Det enda negativa jag kan komma på (jag är medlem sedan drygt tre år, hyr cirka 5-6ggr/mån) är att det inte lönar sig jämfört med 'vanlig hyrbil' på riktigt långa sträckor.

I övrigt fungerar det utmärkt.

• Majsan70

Det som jag upplever som negativt är att man är absolut emot att införa ett par djurtillåtna bilar i polen. Sen kan jag hålla med om att det kan bli dyrare på långa sträckor, men nu har de ju sänkt kostnaden efter ett visst antal mil..tror 10 eller så.

• Lyra

Låter som om det kan passa oss. Fler åsikter?

• Alisa

ddum - håller med helt!
    Vi hyrde tidigare bil från europcar men märkte att dagsturer (ex. IKEA och annat där man gärna vill ha bil, i synnerhet på hemvägen) blev mycket billigare. Det man får, eftersom man "abbonerar" och betalar en månadsavgift (skulle de ändra på det?) är en mycket mindre räkning då man väl hyr och det känns riktigt bra att sprida ut kostnaden.
    Dessutom har de bra spridning på bilarna, och det är endast vid storhelger vi skulle haft svårt att få tag i någon (ofta bokar vi någon/några månader i förväg ex vid jul+nyår) Annars bokar vi ofta bil samma dag.

Svar på tråden Sunfleet - erfarenheter?