• Loha88

gör det jätte ont med tabletten som sätter igång missfallet?

fick bekräftat MA i torsdags, men tänkte vänta å se om ja börja blöda själv... Men har fortfarand einte komit, tänkte att om de inte kommit på onsdag så åker ja in.. men gör det jätte ont????

Vill ha svar!

• Svar på tråden gör det jätte ont med tabletten som sätter igång missfallet?
  • väntar4an 2010

nej
    du kommer sakta få som mensvärk ett par timmar efter..

men frågan e om de inte kommer gå in och skrap när det gått så länge..

hur vet du att det är MA??

• Loha88
    väntar4an 2010 skrev 2010-03-08 15:22:10 följande:
    nej du kommer sakta få som mensvärk ett par timmar efter.. men frågan e om de inte kommer gå in och skrap när det gått så länge.. hur vet du att det är MA??
    för att hjärtat hade slutat slå när jag var på VUL i torsdags... han sa att fostret hade blivit mindre med...
  • LilaRos

antar att det är samma princip som medicinsk abort. Det gjorde skitont, för mig. men alla upplever det ju olika.

• Anonym (xxx)

Jag upplevde det inte alls jobbigt. gjorde det hemma, låg i soffan och kollade på film och sen gick jag på en långprommenad

• Anonym (xxx)

Kanske ska tillägga attd te var den fysiska smärtan som inte var jobbig, den psykiska är ju en annan sak och det var tungt!

• Loha88
    Anonym (xxx) skrev 2010-03-08 15:30:01 följande:
    Jag upplevde det inte alls jobbigt. gjorde det hemma, låg i soffan och kollade på film och sen gick jag på en långprommenad
    vilken vecka fick du reda på ditt MA?
  • Anonym (xxx)
    Loha88 skrev 2010-03-08 15:30:41 följande:
    vilken vecka fick du reda på ditt MA?
    Det var en medicinsk abort i v 5+4 typ. Så tidigt och jag hade fött två barn innan. Jag är inte smärtkänslig alls, så det var kanske därför. Men det var ungefär som att man har kraftig mens bara. Det var lite "stramt" kring livmodern typ.  
  • Loha88
    Anonym (xxx) skrev 2010-03-08 15:33:42 följande:
    Det var en medicinsk abort i v 5+4 typ. Så tidigt och jag hade fött två barn innan. Jag är inte smärtkänslig alls, så det var kanske därför. Men det var ungefär som att man har kraftig mens bara. Det var lite "stramt" kring livmodern typ.  
    okej, ja fick reda på de i vecka 10+4 men 2 veckor innan levde fostret... så vet ite riktigt när den dog... men läkaren sa att den minskar hela tiden nu när ja fått missfall så..
  • Anonym (xxx)
    Loha88 skrev 2010-03-08 15:39:22 följande:
    okej, ja fick reda på de i vecka 10+4 men 2 veckor innan levde fostret... så vet ite riktigt när den dog... men läkaren sa att den minskar hela tiden nu när ja fått missfall så..
    Usch vad jobbigt och smärtsamt! Men som sagt, oroa dig inte för den fysiska smärtan. När man gör abort får man mycket smärstillande (både supp och vanliga tabletter) testa med det när du ska sättas igång för att få ut MA:t. Dumt att ha fysiskt ont i onödan när man redan mår dåligt psykiskt av sorgen...
  • Anonym

För mig var det inte alls trevligt. Hade jätte ont, kräktes och min sambo fick hjälpa mig på toa, kunde inte gå riktigt!! Men, det verkar vara väldigt olika. Tips dock, jag fick instruktioner att ta värktabletterna samtidigt som jag skulle ta 'missfallspillret' men det dröjde ganska länge innan pillret började verka, så jag tror att värktabletternas verkan hade avtagit lite när själva missfallet satte igång. Om jag vetat det nu hade jag hellre tagit värktabletterna när jag började få känningarna av missfallet.

Svar på tråden gör det jätte ont med tabletten som sätter igång missfallet?