Lägenhet eller hus?
Lägenhet eller hus? vad föredrar ni? hur bor nu nu?
äga eller hyra?
Lägenhet eller hus? vad föredrar ni? hur bor nu nu?
äga eller hyra?
hus. vi har hus nu, men har bott i lgh. men föredrar absolut att få laga felen själv, om det nu skulle dyka upp några, istället för att vänta på att hyresvärden ska komma och fixa det (när det nu skulle bli) + att betala till "sig själv", på sitt lån. istället för att pengarna bara går till hyra och man får aldrig något tillbaka
Bodde i hus förut, (hyr ut det nu) det kommer dröja låååång tid innan jag bo i hus igen, först ska det jag har säljas och kanske om några år köper vi ett nytt hus men då ska det vara ett i mkt fint skick ett litet hus helst nybyggt! Jag hatar den pressen på förhållandet att alltid vara upptagna.
Jag föredrar hus då jag växt upp på landet i stora hus med tillhörande stall. Flr närvarande har vi en bostadsrätt i ett riktigt low lifeområde.
Bor i hus sen 3 år tillbaka. Underbart! Var så trött på grannar vägg i vägg och delad tvättstuga där kläder alltid försvann. En egen tomt att göra vad vi vill på... Ja, det ska mycket till innan vi sätter oss i lägenhet igen.
vi bor i hus som vi äger själva men vi har bott i lägenhet med och de är inte de roligaste när grannar spelar musik kl 3 på natten en vardag eller tycker att man stör kl 10 på förmidagen när de vill sova
Bor i bostadsrättslägenhet nu. Föredrar det framför hyresrätt, man betalar till sig själv och i vårt fall kommer vi att göra en vinst när vi säljer. Fördelen med lägenhet framför hus är att det inte är så mycket underhåll och jobb nu när barnen är små. Sen bor vi väldigt billigt nu och har möjlighet att ta ut lite föräldrapenning och sedan kommer vi kunna spara ihop en slant innan vi köper hus. För vi vill verkligen till hus så småningom. För att kunna spela musik kl 3 på natten om vi vill, och ha egen trädgård och mer utrymme.
Vi bodde en period i en superfin våning med trevliga grannar och ett centralt läge. Stormtrivdes!