Smal/tjock, vilket är värst?
Jag är en väldigt smal tjej som hatar hur jag ser ut. Väger nu 44 kg men har INTE ätstörningar. Äter väldigt bra mat på regelbundna tider, men går ändå inte upp i vikt. Folk ser att jag är väldigt smal, och påpekar detta jämt. I början höll jag bara käften och önskade jag kunde försvinna nånstans. Men idag fick jag nog då en kompis sa följande till mig: Fyyyyy faaaaan vad smal du blivit, får du ingen mat hemma???? Jag svarade då detta: Fyyyyy faaaaan vad tjock du blivit, äter du upp all mat hemma? Hon blev ledsen, arg och chockad, och vi blev så klart osams. Jag fick genast dåligt samvete och försökte ringa henne för att be om ursäkt, men ingget svar. Jag skickade då ett sms istället och bad om ursäkt och bad henne att ringa mig när hon fick lust. Nu i efterhand är jag mest förbannad. Vad är det för skillnad egentligen? Har hon mer rätt att ständigt klaga på min vikt för att jag råkar vara smal, än att hon är överviktig? Jämt påpekar hon detta, och jag blir sårad för jag vill verkligen inte vara så här smal. Det är fult! Och äckligt! Men folk verkar tro att jag har ätstörningar, men det har jag inte! Usch, känner mig både arg och ledsen just nu. Synd att förlora en kompis för en sån här skit sak egentligen.