• Schamp­onären
    Äldre 9 Mar 11:09
    53650 visningar
    13 svar
    13
    53650

    Bästa städfirman i Göteborg?

    Jag är gravid med barn nr 3 och har alla krämpor man kan tänka sig och mannen har diskbråck - vi behöver hjälp innan huset gror igen helt. Vi har beslutat oss för att vi är tvungna att betala för städhjälp. Åtminstone en liten tid framöver (sedan tar väl pengarna slut...).

    Har du själv eller någon du känner städhjälp (obs. bara vit städhjälp är av intresse!) som du kan rekommendera eller varna för?

  • Svar på tråden Bästa städfirman i Göteborg?
  • Schamp­onären
    Äldre 9 Mar 11:20
    #1

    Ingen? Kan väl tillägga att vi inte har några släktingar i närheten som har möjlighet att hjälpa oss. Annars hade det såklart varit ett bra alternativ.

  • Äldre 9 Mar 11:24
    #2

    Jag kan starkt rekommendera Agnes Städ, de har bästa priset i göteborg och gör ett bra jobb. Samt att de kommer 3 stycken varje gång så städningen är snabbt avklarad.


    Tror att de tar 240 kr/timme innan rotavdrag så då blir det 120 kr per timme fter rotavdraget.
    De har städat hos oss nu ett tag och även hos våra grannar. Enda kruxet är väl att de inte pratar svenska så man får prata engelska med dem men det är ok tycker jag!
    Deras adress är agnesstad.se
  • Schamp­onären
    Äldre 9 Mar 11:33
    #3

    Vad de pratar för språk är inte så noga tycker jag utan de ska göra ett bra jobb och man ska känna sig trygg med dem. Ska slå dem en signal.


    Mother of 2 skrev 2010-03-09 11:24:55 följande:
    Jag kan starkt rekommendera Agnes Städ, de har bästa priset i göteborg och gör ett bra jobb. Samt att de kommer 3 stycken varje gång så städningen är snabbt avklarad. Tror att de tar 240 kr/timme innan rotavdrag så då blir det 120 kr per timme fter rotavdraget. De har städat hos oss nu ett tag och även hos våra grannar. Enda kruxet är väl att de inte pratar svenska så man får prata engelska med dem men det är ok tycker jag! Deras adress är agnesstad.se
    Har någon hört något om Homework?
  • Äldre 9 Mar 11:45
    #4

    Ja gör det, Agnes som äger firman kommer hem på ett hemnesök och berättar vad de gör och uppskattar hur lång tid det kommer att ta mm. Jag tycker att det är kanon att de kommer 3 st så att städningen går fort. Och skulle det vara något man inte är nöjd med är det bara att säga till.

  • Äldre 9 Aug 18:03
    #9

    Puffar denna tråden igen. Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter? Vi skall snart skaffa hemstäd. Hade varit bra med lite tips på bra företag :)

  • Äldre 15 Oct 10:25
    #10

    Studentstäd kan jag rekommendera!


    Någon som vet någon firma som kan komma hem och stryka regelbundet till ett bra pris?

  • Äldre 23 Feb 09:29
    #12

    Hej, vi hade hem Agnes Städ för en vecka sedan och vi var inte helt nöjda. För det första så var de sena och när de kom så frågade de om jag hade städmaterial som de kunde använda. Det ska väl firman sörja för? Sen var själva städningen ganska slarvigt utförd. Vi tänkte att vi skulle ge dem en till chans eftersom de var så trevliga och snälla och de skulle därför komma kl 8 i morse. Nu är klockan 9:30 och jag väntar fortfarande på dem...

  • Äldre 13 Jul 11:23
    #8

    Bara timanställningar och dåliga anställningsvillkor! 


    Jag anlitar städalliansen, rekommenderar!


    Jag brukar se en bil på grannens uppfart från Studentstäd.


    Mitt förra jobb erbjöd städning via Caretaker, funkade också bra!

  • Mon 29 Aug 2022 15:00
    #9

    Vårat företag använder städfirman Hestia städservice - Städtjänster i Göteborg för att städa vårat kontor, dem gör ett bra jobb, vi är c.a 20 anställda på kontoret på daglig basis och det är rent och fint varje dag, vet ej om dem utför hemstäd däremot.

    Kan varmt rekommendera dem för kontorsstädning däremot!


  • Tue 30 Aug 2022 14:13
    #10

    Nedan direkt länk till deras sida för kontorsstädning i Göteborg.


  • Tue 13 Jun 2023 12:19
    #11

    Kan starkt rekommendera SverigeCo

    Vi har använt säkert 6 olika städfirmor och varit missnöjda innan vi hittade SverigeCo

    De är punkliga, pålitliga, ordentliga och har världens bästa service. Bra priser också. 

    Man vill ju inte släppa in vem som helst i sitt hus. 

    Här är länk till deras hemsida: 

    sverigeco.se

  • Tue 13 Jun 2023 12:26
    #12

    Jag tänker att det är svårt att tipsa någon om såväl en prisvärd och bra städfirma och att det gäller att veta lite vad man beställer och vad som är rimligt.

    Vi är på 3:dje firman och bäst var en av städarna på den andra firman vi testade. Nu har vi istället en jämnare nivå, och ett team och det är vi nöjda med. Men bäst är de verkligen inte....

    Vi har inte råd med "bäst".... Utan köper helt enkelt det städ som är tillgängligt bra.

  • Tue 11 Jul 2023 12:43
    #13

    Man kan väl inte tro att man kan få bästa städningen till billigt pris, eller?
    Som att köpa Hästens säng till Ikea pris.

    Det är ett stort problem att man inte ser individen som får stressa för en minimilön som ofta leder till utanförskap. Oftast är det också kvinnor som sedan hämtar sina barn på dagis och fortsätta städa och laga mat hemma. 

    Det finna städbolag som arbetar för rättvisa villkor i städbranschen, rent och fint blir det med. Sök på rättvis städbolag tänker jag.

Svar på tråden Bästa städfirman i Göteborg?