Inlägg från: Vilmagbg |Visa alla inlägg
  • Vilmagbg

Freinet Bild och Form, Fjällskolan eller Oscar Fredirk?

Jag har hört bra saker om Bild o Form men att det kan uppfattas som lite slappt och alternativt.

Om de andra skolorna vet jag inte så mycket.
    Vår son ska börja på Nordhemsskolan till hösten och det har jag lite ångest över då jag hört både dåligt och bra saker. Men det är den skolan som ligger närmast där vi bor och jag tror att det kan vara viktigt.
  • Vilmagbg

De som jag känner som har sina barn på Bild o Form tycker absolut att lärarna är kompetenta och framför allt SER varje barn. Men jag har hört (andra hands info) att vissa inte har lärarutbildning och mycket fokus lags på de estetiska ämnena på bekostnad av de teoretiska.

Vi har också sökt till Bild o Form men jag känner en viss tvekan efter att ha vart där på besök och vi valde till slut Nordhem.
    Jag jobbar själv som förskollärare o föreståndare på ett föräldrarkooperativ och anser absolut att det du beskriver som god självkänsla, förståelse för eget ansvar och framför allt lust till lärande är super viktigt men jag vill så gärna tro att även en bra kommunal skola kan ge eleverna detta. 
  • Vilmagbg

Jo det hoppas jag också man vill ju det bästa för sitt barn. Vi har också vart på studiebesök på Vittra vid Kronhus Parken och fick ett gott intryck. 

Lilla Sam är ju också ett alternativ men jag är inte helt övertygad om att Montessori pedagogiken passar vår son. 
Svar på tråden Freinet Bild och Form, Fjällskolan eller Oscar Fredirk?