• Anonym (TS)

Hon gjorde mig blind!

I juli 2008 genomgick jag en glaskroppsoperation. Allt gick som det skulle och det såg bra ut.
    December 2008 åkte jag in akut till sjukhuset här i närheten på grund av smärtor och blindhet.
    Fick träffa en läkare, vi kan kalla henna Anna, som kollade i 30 sekunder och skickade hem mig med en "vanlig infektion".

En månad senare skickades jag till mölndalssjukhus för att försöka rädda synen på mig, vilket var försent. Näthinnan hade lossat och "dött"

Har nu läst journalen där det står klart och tydligt att Anna sett att min näthinna börjat lossa och satt bara fast i överkant. Ändå skickade hon hem mig.
    OM hon istället skulle skickat mig akut till mölndalssjukhus så hade synen gått att rädda.

Undersökningen i december var en fredag eftermiddag klockan 16.15 och journalen skrevs inte förän måndagen efteråt. Har förstått nu i efterhand att uppsöka en läkare som bara vill hem och ha fredagsmys är idiotiskt.

Nu ska detta anmälas. Vad tror ni händer?

• Svar på tråden Hon gjorde mig blind!
  • Anonym

Jag tror hon får en liten varning.

• Anonym (TS)
    Anonym skrev 2010-03-09 13:51:28 följande:
    Jag tror hon får en liten varning.
    Det är ju helt absurt! Här sitter jag med bara syn på ett öga, och hon får en varning
  • Anonym

Du får ju ut på försäkring, hoppas du har en bra sådan.

• StorFot

Aldrig läkaren som skriver journaler, det gör läkarsekreteraren eller medicinsekreteraren... inga läkare skriver journaler, de pratar in digitalt, så skriver läkarsekreteraren in det...

ledsen för din situation är i samma sits, skall kolla min hörsel snart, vart hemskickad med örondroppar för öronkatarr, dagen efter åkte jag in igen, då var det dött på ena örat och det andra örat lät det som robotröster när folk pratade med mig, då fick jag dubbeldos kåvepenin, specialnäsdroppar, avsvällande medicin i tablettform, hade öroninflammation på båda öronen och bihåleinflammation, jag har haft 20 öroninflammation och vet hur det känns, ändå ignorerade läkaren mig... lider med dig..

• Anonym (TS)
    Anonym skrev 2010-03-09 13:54:35 följande:
    Du får ju ut på försäkring, hoppas du har en bra sådan.
    Pengar är inget jag vill ha, däremot tycker jag inte att hon är värd att arbeta på ett sånt ställe.
Svar på tråden Hon gjorde mig blind!