• luckyme83

Använder du våtservetter till att torka din bebis ansikte och händer ? (utöver rumpan)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du våtservetter till att torka din bebis ansikte och händer ? (utöver rumpan)
  • gelemamman

jag är definitivt en våtservetts missbrukare!

• 3barnsmor

jadu här använder vi det till allt om det finns till hands

• Reglementet

Japp, de är underbara.

• SilverEmma

Bara till händerna. Dottern är galet torr om kinderna just nu så jag försöker låta bli våtservetter i ansiktet då jag märker att det  blir värre. Men har jag inget annat till hands så blir det i ansiktet också...men helst inte.

• NäraMammaiNorge

Jag ser inte riktigt poängen, om man inte är ute och reser t.ex.
    Använder vatten och tvättlapp. Tycker att det luktar konstigt efter att man använt våtservetterna, och sen behöver man ju ca 10 stk för att få rumpan ren. Inte så bra för varken plånboken eller miljön heller.

• glasbubblan

Nja... än så länge ammar jag min bebis, men när han börjar äta riktig mat kommer jag nog torka hans händer med våtservetter om vi är ute och äter. Ansiktet vet jag inte. Kanske om vi är långt från rinnande vatten. Aldrig hemma. 

• Reglementet
    NäraMammaiNorge skrev 2010-03-09 14:57:05 följande:
    Jag ser inte riktigt poängen, om man inte är ute och reser t.ex. Använder vatten och tvättlapp. Tycker att det luktar konstigt efter att man använt våtservetterna, och sen behöver man ju ca 10 stk för att få rumpan ren. Inte så bra för varken plånboken eller miljön heller.
    Det beror ju på vilken sort man använder.
  • Shmone

Till en bebis under ett år - nej.. Till de större barnen - precis hela tiden! Det är nog min största mammasynd.
    Det går åt nästan ett helt fempack i veckan hos oss.. de används till blöjstärt(ett blöjbarn), händer, ansikten, bordstorkning, dammtorkning, fläckborttagning mm

En orsak till att jag gör det är dock att jag har handeksem och jag får mindre eksem av tvättlapparna än av tvål o vatten.

• Ledilnaan

Har hänt nångång att jag använt våtservett för att torka av nån av mina söners ansikte, händer, men jag undviker det så gott jag kan.
    Här använder vi stortsett bara gula skumtvättlappar.

• lövet2

Nej, jag använder inte våtservetter till barn. Däremot har jag alltid en förpackning hemma för svåra fläckar vid städning ...

Svar på tråden Använder du våtservetter till att torka din bebis ansikte och händer ? (utöver rumpan)