Inlägg från: Bam |Visa alla inlägg
  • Bam

Sänk abortgränsen!

Sånt bs. Abortgränsen är bra som den är.
    Det är sällan att aborter utförs efter vecka 12. Ännu mer sällan efter vecka 18. Då rör det sig om foster som är svårt sjuka.

Vart vill du komma med dina trådar? Man kan inte annat än kräkas på alla er "ja till livet" anhängare.
    Vet du vilka skador och funktionshinder ett barn som föds i vecka 23 får? Läs på om det och återkom.

Sometimes when i´m alone i google myself.
  • Bam
    Zusannah skrev 2010-03-09 20:52:18 följande:
    De kan få skador, men inte alla. Och för varje år är det fler och fler som överlever. Utvecklingen går framåt.Men det har ju inte med abortgränsdebatt att göra, det jag vill ha fram är att det är sjukt att man sätter in alla resurser för att rädda ett så tidigt fött barn samtidigt som ett oönskat barn aborteras i samma vecka.
    Inte alls. Barnet som "räddas" är önskat av sina föräldrar. Embryot som aborteras är det inte.  Svårt att se skillnaden?
  • Bam
    Zusannah skrev 2010-03-09 21:09:57 följande:
    Tycker du själv det är ok att döda ett nyfött, oönskat barn, med samma resonemang?
    Vem har snackat om att döda nyfödda barn?
  • Bam
    Zusannah skrev 2010-03-09 21:42:42 följande:
    Avbrutet samlag?
    Varför ska hon ägna sig åt avbrutet samlag för att du är emot abort? Helt sjukt resonemang.
  • Bam
    Zusannah skrev 2010-03-09 21:48:57 följande:
    Var skrev jag det? Jag kom med ett förslag på en metod som nog de allra flesta tycker är bättre än abort som preventivmedel.
    Om du tänker efter lite så fattar nog till och med du att abort inte kan användas som prev metod. Preventera=förebygga.
    Verkar som du behöver läsa på om både det ena och det andra. Återkom gärna sen.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!