Sänk abortgränsen!
Vad vill du komma fram till här?
Vill du lobba för sänkt abortgräns så borde du väl vända dig till någon som kan förändra saken?
Vad vill du komma fram till här?
Vill du lobba för sänkt abortgräns så borde du väl vända dig till någon som kan förändra saken?
Så barnen ska födas oavsett?
Vidrig tanke att en kvinna ska behöva bära ett barn i nio månader som tex saknar hjärna. Det är att orska mer smärta och längre lidande än vad som är behövligt.
Vi borde kankse ta bort kub, nupp och fv också? Inget jag skulle använda mig av själv, men jag anser att det valet är upp till var och en.
Det finns massor med barn som lider i sverige, som har föräldrar som inte kan/vill/är förmögna att ta hand om dem. Det är lååånga köer för att det finns alldeles för få familjehem. Bara i mitt län väntar närmare 150 barn på att få bli placerade.
De flesta aborter utförs tidigt i graviditeten.
Hur kan man använda sig av Wikipedia som källa?
Man kan använa alla preventivmedel i världen, men ändå bli gravid.
Jag vill fortfarande vet vart dessa barn ska ta vägen? Vem ska bekosta det? Det finns inte familjehem så att det räcker idag. Ts du måste väl ha en egen uppfattning om när en gräns bör ligga?
Vilka ska göra dessa undersökningar och efterforskningar för att se när abortgränsen ska vara? Kyrkan?
Det var ju verkligen toppen när vi inte hade fri abort i Sverige... Verkligen.