Sänk abortgränsen!
Det var en väldigt hetsig debatt om aborter ni har.
Har inte läst alla svar, endast några få.
För det första tycker jag det är jätte bra att man kan göra abort i lägen då man kanske har blivit ofrivilligt gravid, eller om fostret inte utvecklas eller har någon allvarlig skada.
Att man inte ska ha sex för att risken om graviditet finns (trots skydd) tycker jag låter allmänt dumt.
Det är precis som att om man är kristen inte ska ha sex före äktenskap.
Något som är en religös synpunk och inget mer.
Jag kan dock tycka att springa och göra aborter hela tiden då man använder detta medel som preventinmedel är väldigt idiotiskt och dumt. Sorgligt helt enkelt.
Men idagläget är dem på mvc väldigt uppmärksammade med om man gjort abort innan då man vill göra en abort.
Om man ska sänka gränsen för abort? tycker det låter ganska vettig.
Isf där man upptäcker väldigt sent att man är gravid kan man ju isf ansöka via s. om att få göra abort ändå.
Har själv gjort en abort, blev oplanerat gravid (Med preventinmedel) och ansåg mig inte kunna ta hand om ett barn.
Nu har jag en son på 3 månader som jag också blev oplanerad gravid med (-//-). Nu tog vi vårat "ansvar", vi ansåg att vi hade alla möjligheter i världen att klara av o bli föräldrar och såg därför ingen anledning till att välja abort.