Inlägg från: Miiikaela |Visa alla inlägg
  • Miiikaela

Sänk abortgränsen!

Okej sorry om ni tar det så hårt det jag skriver.. Men kände att jag kan inte bara låta bli! Ni säger ju era åsikter att ni tycker det är helt okej att ta dö på ett barn och jag tycker helt tvärtemot, därför vill jag göra min röst hörd. och nej, jag är inte ironisk! Hur det kommer sig att jag ser det som mord är just för att det är mord. Man tar ju livet av en människa så att den slutar existera. Sen om detta samhälle inte ser det som mord eller ser det som olagligt så tycker jag att det bara är tragiskt och ledsamt. Om man har blivit våldtagen när man är 13 så är det så klart oerhört hemskt och sorgligt och inget som denna flicka kan rå för. Men om man inte klarar av att ta hand om barnet om så är fallet så anser jag att man behöver ändå inte döda barnet. Det finns faktiskt möjligheter att adoptera bort barnet till någon familj som kan ta hand om det och ge den kärlek den behöver och förtjänar. Jag säger det bara att det finns så många som har sex hit och dit och helt plösligt blir dom gravida och fattar nästan inte hur och tar livet av barnet bara för att dom inte kan knipa ihop benen. Tragiskt omoget anser jag helt enkelt! Men om det är någon där ute som sitter i en jätte jobbig sits så finns det faktiskt andra vägar att ta som sagt än att mörda barnet.

• Miiikaela

Haha foster som inte är barn.. Nehe okej!! Så bara för att läkare säger att det är ett foster så är det inget barn?? Jag fick missfall i vecka 8 en gång i tiden och jag ansåg det som mitt barn för det var mitt BARN, inget annat! Foster, embryo, cell eller du får kalla det vad du vill.. Det är ändå ett barn med ett hjärta som slår med fingarar och tår och en helt egen personlighet. En liten bit av två männsikor som helt otroliugt nog utveclas till en egen individ med känslor och tankar. Den lever, förstår du inte det? En levande människa! Någon som hoppas på att bli älskad och omtyckt. Som längtar efter din kärlek och tröst. Någon som är beroende av dig! Vem, ja vem kan vara så kall att ta slut på detta liv? Det är just DET jag inte fattar att man klarar av!

• Miiikaela

Så bara för att det inte står i lagtexten så är det inte mord? Suck, ledsamt att männskior inte kan tänka lite själva för en gång skull. Steg för steg så blir lagen bättre, förr så var inte lagen som den är nu. Ljuset blir större och större i mörkret helt enkelt! Därför är det ganska olika lagar i olika länder. Så bara för att lagtexten säger att det inte är mord så betyder det inte att det inte är mord. Logiskt tänkade helt enkelt, sunt förnuft helt enkelt! Det är så man sätter ihop 1+1 och förstår att det är 2 :P

• Miiikaela

Jag säger min åsikt, sen om ni inte tycker som jag är en annan sak.. säger inte att ni ska tycka som jag eller någon annan! Jag säger vad jag tycker precis som ni gör! Om ni vill (ska inte säga mörda eftersom det verkar för känsligt tydligen :P ) ta död på barnet så varsågod! Tycker synd om barnet bara som inte fick chansen att säga något! Men om det är så att någon där ute börjar tänka om på grund av det jag skrivit så är jag bara lycklig över att jag sa något överhuvudtaget. Då har jag räddat iaf ett liv, medan ni bara har tagit slut på liven. Sorgligt, sorgligt att folk är som dom är i denna värld! Tvingar er inte heller att sluta ha sex, ha det så mycket ni vill om så är fallet! Som sagt jag bestämmer inte över er. MEN Jag låter bara min talan bli hörd, att jag anser det vara egoistiskt och omoget att ha sex när man inte vill bli gravid!

Och Jennie med ie: Jag skriver till alla som läser detta.. så "du" är "ni" så att säga

• Miiikaela
    Triskele skrev 2010-03-10 12:50:02 följande:
    Sitter och små ler pågrund av vad du skriver! Hoppas du förstår vad du skriver egentligen! Suck!! Trodde verkligen att människor var lite smartare än vad dom egentligen är!
  • Miiikaela
    tvåtjejstomp skrev 2010-03-10 12:56:04 följande:
    Nej det är inte mord precis som det inte är mord när någon avrättas i ett land med dödsstraff. Man kan väl se det som när man sljuter en inkräktare som olovligen har tagit sig in på ens egendom.
    Okej, jag kan säga så här att jag anser att när man avrättar en människa också är mord. Så ser JAG på det! Människor som leker gud tycker jag är hemskt! Jag blir äcklad av denna värld för att människor tror dom vet vem som har rätt att få leva och inte. Sen det där med att en inkräktare kommer in ovälkommen på ens egendom inte har med saken att göra. Eftersom barnet tvingade inte Mamman att ha sex och avla fram barnet. Utan det var mammans eget fel och därför tycker jag att det är hemskt att barnet ska få ta straffet. Tycker  det även är hemskt att man jämför barnet med någon som har dödsstraff. Den som har dödstraff har gjort något så otroligt hemskt att någon annan anser att den inte får leva. Vad har barnet gjort? Just det, inget!
  • Miiikaela

SÄger det bara att folk ser abort som en utväg ut ur deras klantiga misstag. Om inte abort fanns, vad skulle man göra då? Jo folk skulle vara mer försiktiga för att inte riskera att bli gravida. Männsikor skulle vara mer noga med skaffa sig p-medel. Folk skulle inte knulla runt som galningar som dom gör nu. Folk skulle TÄNKA först och handla sen. Nu har viju den där livlinan som kan rädda en ur ens problem. Men om den inte fanns där skulle folk vara mer förnuftiga och mogna

• Miiikaela
    Tilda21 skrev 2010-03-10 13:12:13 följande:
    Ett foster som ligger i magen hoppas inte på att bli älskat eller omtyckt. De längtar inte efter kärlek och tröst. De vet ingenting. De har aldrig upplevt kärlek, de ha aldrig behövts tröstas, de bryr sig inte om att vara älskat eller omtyckt. Inte än. Du kan inte komma med felaktiga påståenden och tro att du för barnets talan.  Det må vara beroende av dig för att kunna överleva, jovisst fram tills det kan klara sig utanför din kropp. Det är därför foster som har en hyffsad chans att överleva inte aborteras lagligt. Vart hänger du inte med?
    Så du tror istället att barnet vill att du tar död på det?
  • Miiikaela
    SuzR skrev 2010-03-10 13:09:23 följande:
    men har du BARA sex när du vill bli gravid? Om du inte har det utan för att det är skönt, så förhindrar du ju att det kan bli en graviditet...hur ser du på det?
    Nej, jag har inte bara sex när jag vill bli gravid. Jag använder p-medel helt enkelt! Sedan anser jag att sex inom äktenskapet är mycket bra för det skulle också hindra många problem och ovälkommnande barn. Men jag vet att jag kan bli gravid även om jag använder p-medel, fast risken inte är så stor. Men om jag blir det ändå trots p-medel så tänker jag inte göra abort utan ta hand om mitt barn och ta mitt ansvar! Jag kan säga så här att jag känner många som gjort abort och ALLA dom har gjort klantiga misstag. Sex med vem som helt utan skydd. Sex med ett antal olika killar samma dag, "tror" att det är ingen fara, för dom kommer inte bli gravida osv. Helt enkelt klantiga misstag som kunde förhindras om dom bara hade tänkt lite.
  • Miiikaela
    SuzR skrev 2010-03-10 13:20:24 följande:
    barnet vill inget alls. Eller förlåt, fostret, cellen, grodden 'vill' inget alls. Det kan inte vilja något alls.
    Hur kan du säga det bara så där på rak arm? Du vet ju inte vad som försigår i den lilla hjärnan? Eller vet du?
Svar på tråden Sänk abortgränsen!