Sänk abortgränsen!
Okej sorry om ni tar det så hårt det jag skriver.. Men kände att jag kan inte bara låta bli! Ni säger ju era åsikter att ni tycker det är helt okej att ta dö på ett barn och jag tycker helt tvärtemot, därför vill jag göra min röst hörd. och nej, jag är inte ironisk! Hur det kommer sig att jag ser det som mord är just för att det är mord. Man tar ju livet av en människa så att den slutar existera. Sen om detta samhälle inte ser det som mord eller ser det som olagligt så tycker jag att det bara är tragiskt och ledsamt. Om man har blivit våldtagen när man är 13 så är det så klart oerhört hemskt och sorgligt och inget som denna flicka kan rå för. Men om man inte klarar av att ta hand om barnet om så är fallet så anser jag att man behöver ändå inte döda barnet. Det finns faktiskt möjligheter att adoptera bort barnet till någon familj som kan ta hand om det och ge den kärlek den behöver och förtjänar. Jag säger det bara att det finns så många som har sex hit och dit och helt plösligt blir dom gravida och fattar nästan inte hur och tar livet av barnet bara för att dom inte kan knipa ihop benen. Tragiskt omoget anser jag helt enkelt! Men om det är någon där ute som sitter i en jätte jobbig sits så finns det faktiskt andra vägar att ta som sagt än att mörda barnet.