Inlägg från: SuzR |Visa alla inlägg
  • SuzR

Sänk abortgränsen!

det är väl tur att vi har laglig abort i sverige för som någon annan sa så är det inte möjligt att ta hand om alla bort aborterade barn. 
    Jag vet aldrig riktigt vad som är ett giltigt skäl för abortmotstånade att göra abort, tydligen inget alls! Jag tycker inte att alla barn måste födas till varje pris och de ofödda barnen som inte finns har heller ingen vilja att bli födda.
    varför är det ett stort problem att vilja göra abort?Det är lagligt i detta land, alltså en rättighet som utövas. Det är väldigt lätt att tro att abortmotståndare bara bryr sig om ungen tills den föds och börjar kosta pengar.
    Jag tycker inte det är så himla farligt att en liten grodd blir utsugen ur livmodern. So what?

• SuzR
    Miiikaela skrev 2010-03-10 12:55:26 följande:
    Jag säger min åsikt, sen om ni inte tycker som jag är en annan sak.. säger inte att ni ska tycka som jag eller någon annan! Jag säger vad jag tycker precis som ni gör! Om ni vill (ska inte säga mörda eftersom det verkar för känsligt tydligen :P ) ta död på barnet så varsågod! Tycker synd om barnet bara som inte fick chansen att säga något! Men om det är så att någon där ute börjar tänka om på grund av det jag skrivit så är jag bara lycklig över att jag sa något överhuvudtaget. Då har jag räddat iaf ett liv, medan ni bara har tagit slut på liven. Sorgligt, sorgligt att folk är som dom är i denna värld! Tvingar er inte heller att sluta ha sex, ha det så mycket ni vill om så är fallet! Som sagt jag bestämmer inte över er. MEN Jag låter bara min talan bli hörd, att jag anser det vara egoistiskt och omoget att ha sex när man inte vill bli gravid! Och Jennie med ie: Jag skriver till alla som läser detta.. så "du" är "ni" så att säga
    men har du BARA sex när du vill bli gravid? Om du inte har det utan för att det är skönt, så förhindrar du ju att det kan bli en graviditet...hur ser du på det?
  • SuzR
    Miiikaela skrev 2010-03-10 13:17:28 följande:
    Så du tror istället att barnet vill att du tar död på det?
    barnet vill inget alls. Eller förlåt, fostret, cellen, grodden 'vill' inget alls. Det kan inte vilja något alls.
  • SuzR
    Miiikaela skrev 2010-03-10 13:23:39 följande:
    Hur kan du säga det bara så där på rak arm? Du vet ju inte vad som försigår i den lilla hjärnan? Eller vet du?
    eh...jag säger det för att i de första veckorna så finns det ingen hjärna, eller 'tycke' eller 'vilja'. Det finns nervrör som ska BLI hjärna men inget är utvecklat ännu. Men nu pratar jag om abort på tidigt stadie, men jag tror ändå inte att barnet i vecka 18 tänker 'jag vill inte dö' eller 'jag vill leva'
  • SuzR
    Miiikaela skrev 2010-03-10 13:46:02 följande:
    Men eftersom hjärnamn fungerar, hjärtat slår, alla organ är på plats och så vidare s är det en människa. Ett litet spädbarn som är någon dag gammal kan inte heller säga eller känna att den vill leva eller dö. Men ger det oss rätt att döda den då?
    det är väl bättre att vi vuxna människor bestämmer åt det barnet att tyvärr, du får inte leva denna gången, än att ett oönskat barn faktiskt föds och kanske inte får sådana bra förutsättningar i livet. Den som gör abort gör det oftast det för ens egen/barnet skull och då får vi väl utgå från att det är ett 'giltigt' skäl som dessutom är högst personligt och inte ska ifrågasättas
Svar på tråden Sänk abortgränsen!