Inlägg från: Reglementet |Visa alla inlägg
  • Reglementet

Sänk abortgränsen!

mikan

Vad använder du för preventivmedel?

• Reglementet
    Miiikaela skrev 2010-03-10 13:49:53 följande:
    Just nu är jag gravid i vecka 32 så inget för tillfället. Men sen blir det spiral
    När anser du att det blir ett barn? När ägget är befruktat?
  • Reglementet
    Miiikaela skrev 2010-03-10 13:58:23 följande:
    Japp exakt
    Som jennie skrev, du är medveten om det?
  • Reglementet

mikan

Vanlig? Du menar hormonspiral? Jo, även de kan medverka till att ett befruktat ägg inte fäster.

• Reglementet
    Miiikaela skrev 2010-03-10 14:10:28 följande:
    Jag vet vad jag vet.. Jag har tagit reda på fakta om detta eftersom jag inte vill att det går emot min religösa åsikt. Så jag vet vilka p-medel som jag kan ta utan att det är aborterande. Nu har jag sagt mitt! Och jag orkar inte diskutera mer med er om detta eftersom ni tycker vad ni vill och jag som jag vill. Ville bara säga vad jag tycker eftersom ni säger vad ni tycker. Hoppas ni en vacker dag förstår vad ni sysslar med. Äcklas av denna värld
    Eh, du har ju fått fel fakta. En hormonspiral kan även den förhindra att ett befruktat ägg fäster. Du kan inte använda hormonspiral.

http://www.sjukvårdsupplysningen.se/artikel.asp&PreView=

Hormonspiral innehåller gestagen

Hormonspiral innehåller gestagen, som medför att livmoderns slemhinna blir tunn och gör det omöjligt för ett ägg att fästa. Dessutom blir sekretet i livmoderhalsen tjockt och ogenomträngligt för spermier. Hormonspiralen ger ett mycket bra skydd i fem år. Därefter kan man direkt byta till en ny spiral.

• Reglementet

När anser ni abortmotståndare att livet börjar då?

• Reglementet

Vem sjutton är nu den här sörjande mamman?

• Reglementet

häxan

Anser du att livet startar vid befruktningen?

• Reglementet
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 16:02:48 följande:
    Jag har tolkat det som folk (fler stycker som skrivit i denna tråd och i tidigare aborttrådar) har kallat embryot parasit och samtidigt framhävt de saknade en känsla för fostret eller mådde illa av att känna deras kroppar var "invarderade" . Då är det enligt mig inte helt friskt.... Men det får man tydligen inte tycka enligt dessa personer..men det gör jag! oavsett yrke så har jag den åsikten.. Sedan så ser jag inte läkare som några högre stående personer som måste agera expemplariskt på sin fritid-de är vanliga Svensson som alla andra-läkaryrket är som vilket jobb som helst och inte längre ngt status yrke. Därmed kan de få fula sig bäst de vill på sin fritid..
    Varför skulle det inte vara friskt?
Svar på tråden Sänk abortgränsen!