Inlägg från: MammaIna88 |Visa alla inlägg
  • MammaIna88

Sänk abortgränsen!

Triskele skrev 2010-03-09 19:44:20 följande:
    Jag ser inte någon övre gräns om fostret inte är livsdugligt. Eller om risk för kvinnans liv föreligger och man måste sätta igång en förlossning. Det är ju en risk jag själv måste räkna med, då jag inte kan förutse att allt går bra med min graviditet, även om jag hoppas att det gör det.
    men nu tror jag TS menade dessa som frivilligt gör en abort utan medicinska orsaker sent i graviditeten..

Finns det medicinska skäl till att en abort bör eller måste ske så är det nog ingen snack om saken.
  • MammaIna88
    Fru U skrev 2010-03-10 14:01:55 följande:
    Folk som gör abort är inte människor längre utan idioter!
    Men GE DIG nu va!

Tänk på de som gör abort p.g.a medicinska skäl? Fostret i magen kanske är såpass sjukt att det inte skulle överleva utanför livmodern! Vad tycker du då att man ska göra?
    Finns även mammor som av andra skäl inte kan klara av en graviditet, en graviditet som skulle innebära en fara för deras eget liv.
    Eller dessa som drabbas av utomkvedshavandeskap, ja de har då inget annat val än att göra en abort om de inte vill kola vippen.

Sen kan jag tycka att aborter p.g.a att man slarvar med preventivmedel är sjukt oansvarigt! Skydda er för guds skull!
    Även dessa som gör aborter p.g.a fel kön, ja de däremot bör tvångssteriliseras enligt mig..
    Eller dessa som i vecka 20 får för sig att göra abort för de antingen velat me beslutet eller precis blivit dumpade av killen, ja det får mig att se rött så jag är nog varken för eller emot aborter.

Finns nå som heter time and place

Ibland har man inget val och då tycker jag inte att du har rätten att kalla dessa för idioter..
  • MammaIna88
    pyjamastrollet skrev 2010-03-10 14:55:41 följande:
    Men varför har hon då med dessa veckoexempel? Efter v.18 får man ju bara abort beviljad om det finns särskilda skäl...
    ingen aning.. men när jag läser hela hennes ts uppfattar jag det som att hon pratar om aborter på fullt friska foster..
  • MammaIna88
    Cinza skrev 2010-03-10 15:00:31 följande:
    Helt ärligt så  sker det knappt några aborter sent i graviditeten om inte medicinska skäl föreligger. Absolut inte i v.22. Detta står att läsa för vem som helt på socialstyrelsens hemsida. Alltså är detta inte ett problem.
    asså tyvärr så förekommer det jo.. läste i en tråd här på FL ett tag sen en tjej som skulle gö abort i vecka 20 eller 21 för hon kände att hon ej kunde ta hand om barnet..

Hon hade väl nå barn sen innan som inte va gammal alls och hon hade också adhd sa hon o skulle skaffa kontaktfamilj eller person för stöd i föräldrarskap antar jag.. så visst hennes situation var inte det ultimata för ett barn men det va inget fel på fostret enligt henne så visst görs det aborter så sent då utan medicinska orsaker..

vissa här vet kanske vilken tråd jag syftar på.. kan inte sj hitta den här :(
  • MammaIna88
    MillaP skrev 2010-03-10 15:12:08 följande:
    har inte läst tråden men jag ska berätta vad som hände mej.min första graviditet slutade med en abort i v 21. detta för att dom på UL såg att min bäbis endast hade ett halvt hjärta. läkarna anade kromosomfel och ett fostervattensprov togs. detta visade att bäbisen hade trisomi 16 och som sagt endast ett halvt hjärta vilket innebär att han inte hade överlevt en födsel eller att vara utanför min mage. Hade jag inte fått genomgå en abort i de här läget så vet jag inte vad jag hade gjort eller mått.. fick ändå vänta flera dagaran på att få nått slags ok från socialstyrelsen. vilket jag oxå tycker är konstigt. säger min läkare att detta barn inte har något liv trotts att den lever för stunden och säger att en abort är ända utvägen då ska väll socialstyrelsen skita i det.. givetvis tycker inte jag att man ska få göra abort så pass sent bara för att man ångrar sej eller fel kön eller så....men händer de som för mej så tycker jag absolut att det ska vara ok. kanske tänker jag tokigt vad vet jag!! men de är mina tankar å jag står för dom!
    tycker inte du tänker tokigt... fanns ju inget du kunde göra ändå :( måste ha vart hemskt för dig.. :(
  • MammaIna88

Nu riktar jag denna fråga ENDAST till dessa som slarvar med att skydda sig... Varför har ni sex oskyddat när ni vet vad det kan leda till? Tycker inte ni att det är oansvarigt sedan att göra abort efter abort p.g.a att man vart såpass oansvarig och inte skyddat sig?

Jag har mött på en del sådana som varje gång blir lika förvånade när de blir gravida fastän de ej använt minsta lilla skydd! Sen tycker de synd om sig själva över att de måste göra abort o situationen de satt sig i. Fasen heller att jag tycker synd om dessa.

OBSERVERA nu vilka detta inlägg riktas till så inte ni andra behöver börja gorma på en gång :)

Svar på tråden Sänk abortgränsen!