Inlägg från: Cocco |Visa alla inlägg
  • Cocco

Sänk abortgränsen!

Alltså de få aborter som sker efter v18 är allra oftast på foster som inte kommer att leva utanför mammans mage. Jag har svårt att se mig själv göra abort öht men ett barn som inte kommer att leva när navelsträngen klipps ser jag faktiskt inte riktigt poängen med att ha i magen tiden ut.
    Alternativt så görs de sena aborterna för att rädda mammans liv.
    Iaf så tror jag inte att det är just de här aborterna som är de onödiga eller vad man nu ska säga.

• Cocco
    Plutteli skrev 2010-03-11 05:54:20 följande:
    Ha! "Man kan ju använda kondom.." Visste du att de finns de som inte tål kondom? Jag gör det inte iaf. Och enligt pearl index är kondom inte alls lika säkert som fungerande p-piller. Så hur gör man då när alla de säkraste p-medlen inte fungerar och man blir oönskat gravid? Och försök inte ens med avhållshamhet för det är inte reellt fungerande!
    Det är oftast så att man kan tåla en annan typ av kondom än den vanliga som är av latex. T.ex finns det de som är gjorda av polyuretan som de flesta tål. Det borde rimligen även finnas kondomer gjorde i pvc eller nitril.
  • Cocco
    Novemberstjärnan skrev 2010-03-11 08:34:12 följande:
    Jisses....! Inte undra på att många känner press på sig... Själv knöt jag mig an mitt barn när han kommit ut och var ett existerande faktum. Kanske ska uppsöka psykolog då.
    Nja jag tror att naturen delvis har lärt oss att inte knyta an till bebisen förrän den kommer ut och man ser att den lever. Barn som inte föds i modern sjukvård dör som flugor.
    Men om du inte kännde någoting är ju lite anmärkningsvärt men att inte riktigt knyta an förrän när barnet är ett par veckor tror jag är helt normalt.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!