Inlägg från: Charlotte82 |Visa alla inlägg
  • Charlotte82

Sänk abortgränsen!

Jag är emot att man får göra abort så sent in i en graviditet. Tycker att vill man inte ha barn och det har gått så långt så välj istället att föda barnet men adoptera bort det, finns många människor som inget hellre vill ha barn men som inte kan få det.

Jag förstår att jag kommer få påhopp pga min inställning men tack och lov har vi yttrandefrihet i Sverige! Alla får vi ha våra egna åsikter!

MEN jag anser att from V 12 bör man inte få göra någon abort, själv så har man gått
    15 + 4 in i en graviditet utan att märka det och då är jag ändå steriliserad så även om jag hade en anning att jag ev skulle kunna va det så antog jag att det bara var inbildning. Hade mens och allt så det var inte lätt att upptäcka.

Jag kan inte hjälpa det men jag anser att gör man abort sent så är det samma sak som ett mord. Det är en levande människa som man väljer att ta livet ur. En människa som jag anser har rätt till ett liv. Min fd föddes dock i v 24 och han lever ett gott liv idag men dock med några svårigheter med kordinationer och språkförståelsen har han även problem med ibland. Men han är lycklig och mår bra för övrigt. Han och hans tvillingbror var dem minsta bebisarna på den tiden som överlevde.

Känner en tjej som gjorde abort när hon var i v 20 då hon ångrade sig och ville inte ha barn då hon tyckte att hon var för ung då (19 år). Hon fick ju ansöka om särskillt tillstånd där hon ljög en massa och hon fick igenom den. Så det verkar ju inte vara svårt att få igenom en abort i Sverige så sent tyvärr...

Mina barn är det bästa som har hänt mig!
  • Charlotte82
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 08:58:19 följande:
    PRECIS!! så är det men folk tror ssk/läkare är helt förstående och empatiska i alla sammanhang då de i själva verket kan tycka patienten är helt krokad/dumi huvudet.. så klart visar de inte det.. som du säger, de avhandlar puckona över en fredagsöl eller i fikarummet... Instämmer helt...tror knappast det finns en enda läakre på gyn som brinner för att utföra aborter. de gör det för att de måste.
    När jag väntade mitt tredje barn fick jag som råd att göra abort både av min barnmorska och av en gynläkare då dem tyckte att det skulle bli för mkt för mig med tre barn väldigt tätt och att jag dessutom precis hade blivit ensamstående.

Så visst finns det även läkare och barnmorskor som råder en att göra abort. Även om det kanske är få.
  • Charlotte82
    Stinky: Visst kan jag till viss del förstå hur dem tänkte och enbart ville mig väl men jag gjorde självklart inte abort och jag klarade mig hur bra på egen hand. Dessutom var mitt tredje barn hur lätt som helst att ha med att göra. Han sov hela nätter och var i princip alltid nöjd.
  • Charlotte82
    Jagvetmest skrev 2010-03-11 09:15:56 följande:
    Ursäkta mig men det där tror jag inte ett dugg på. Att en BM och läkare skulle råda någon till abort pga tätt mellan barnen, nehehej du. Däremot så sa de kanske att de förstod ditt beslut- och det är en heeelt annan sak. Det är tjänstefel att råda någon till abort, man ska förhålla sig neutral till sånt som leg personal.
    Nej jag ville inte göra någon abort utan det var dem som gav mig det rådet. Jag gjorde dock inte abort iheller utan jag ville behålla barnet. Idag är jag glad för det, han är en glad och sprallig pojke på snart 6 år och börjar skolan till hösten.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!