Inlägg från: Novemberstjärnan |Visa alla inlägg
  • Novemberstjärnan

Sänk abortgränsen!

BlommyNess12 skrev 2010-03-10 23:05:15 följande:
    Vart har jag slarvat? Mer exakt?
    Genom att ligga med någon förstår du väl???
  • Novemberstjärnan
    Queenie70 skrev 2010-03-10 23:15:57 följande:
    Fast om man läser här på FL så torde 99% av alla aborter vara resultat av att ett preventivmedel inte funkat eller att barnet är sjukt. Jag köper inte det..Jag tror att de allra flesta oönskade graviditeter handlar just om att man slarvat, varit full och dum eller bara jävligt kåt. Dumt javisst, men vi är människor och sånt händer..Man BEHÖVER inte rättfärdiga sin abort med att det gick hål på kondomen. Det är därför det är FRI abort, man behöver inte förklara sig eller ha ett "bra skäl" Det räcker med att man av nån anledning blivit gravid, och av nån anledning inte vill bli mamma. Det är OK!!
    Jädra bra skrivet tjejen!
  • Novemberstjärnan

Bara en liten fråga: Vad skulle det hjälpa med att sänka gränsen? Till vilken nytta?

Läget är ju ändå som det är?
  • Novemberstjärnan

Varför då? Alltså varför får fostret man vill abbortera ett mänskligt värde efter ett visst antal veckor?

• Novemberstjärnan
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 00:03:40 följande:
    vad vet du om det? jag kanske visst varit den situationen...
    Du skrev väl innan att du inte alls varit i den sitsen? Att du varit en duktig flicka?
  • Novemberstjärnan
    Stinky skrev 2010-03-11 00:04:38 följande:
    Tänkte lite samma sak faktiskt.
  • Novemberstjärnan
    Jagvetmest skrev 2010-03-11 08:31:37 följande:
    Det är väl en typisk förtängningsmekanism och svårighet att knyta an till barnet i magen du beskriver...
    Jisses....! Inte undra på att många känner press på sig... Själv knöt jag mig an mitt barn när han kommit ut och var ett existerande faktum. Kanske ska uppsöka psykolog då.
  • Novemberstjärnan
    Jagvetmest skrev 2010-03-11 08:51:28 följande:
    Bm på MVC skulle nog ha remitterat till en psykolog ja om du inte kände något för ditt barn under grav.
    Jag tror faktiskt inte det. Eftersom hon berättade att första veckorna lär man känna och knyter an till sitt barn. (därför ska man inte ta emot för mkt besök och då allrahelt bb) Självklart längtade jag efter att han skulle komma ut. Och var nyfiken på hur han var som människa, vem han var, ja om det t om var en pojk eller flicka. Men dem känslorna har ingenting med att knyta an att göra tycker jag!
  • Novemberstjärnan

Apropå danskar så hade jag en dansk läkare som skulle höja droppet när jag födde barn. Det var inte trevligt. Varken dansken eller droppet

Svar på tråden Sänk abortgränsen!