Sänk abortgränsen!
klart man kommer börja ifrågasätta abortgränserna vartefter vi faktiskt lyckas rädda barn i samma ålder men det känns som det här är något som tar och kanske måste få ta tid.
i samma stund som vi räddar dessa foster så har vi också sjuka barn att ta hand om, att rädda barn tidigare än så kan man väl säga är omöjligt även om tekniken förbättras. och vem vet, kanske kan vi ha barnen i konstgjorda livmödrar framöver?
båda sidor måste ifrågasättas och diskuteras men jag tror inte man kommer komma fram till något ts, för det kommer alltid finnas dom som känner som du gör. det kommer också finnas abortmotståndare, dom som ser barn som foster tills dom är ute osv osv.
finns det verkligen någon lösning? jag tänker nog mer att dom allra flesta försöker planera sitt föräldraskap och ibland misslyckas det och då är det bra att abort finns. och tyngst med abort är det trots att allt för föräldrarna och inte fostret.
har svårt att se dom som gärna göra abort i v 22 om dom inte absolut MÅSTE det,
därför vet jag inte om det är nödvändigt att flytta gränser heller ? finns nog ordentliga anledningar när dom gokänner såna fall...