-
nej och det är bra att det faktiskt inte är ett stort problem.. men tyvärr förekommer det men som tur är ej oftaCinza skrev 2010-03-10 18:24:49 följande:En tråd här känns inte som något stabilt underlag för en lagändring måste jag säga. Som jag skrev innan. Statestiken är tillgänglig för alla och den visar klart och tydligt att sena aborter inte är något stort problem. -
tycker oxå att fri abort gränsen bör sänkas..
-
Jag är emot aborter som används som preventivmedel och ja det förekommer om än inte så ofta som tur är. I en perfekt värld så hade dessa skyddat sig mot oönskade graviditeter men tyvärr lever vi inte i en perfekt värld.
Men i vissa fall är abort den bästa lösningen. Är det någon här inne som såg den där dokumentären om barnhem i bulgarien? Jag kan säga att jag klarade inte ens av att titta på hälften, det gjorde ont i mitt hjärta att se dessa barn som led p.g.a att deras sk föräldrar ej ville ha dem. Hade det då inte vart bättre om de hade haft samma möjligheter till abort som vi har i sverige? Vad tycker ni är bättre? Att aborteras som en cellklump eller att leva hela sin barndom i misär tills man till slut dör? För detta är hur ont det än gör att säga dessa barns öde.
Tänk om alla länder hade haft samma abort möjligheter som sverige? Inser ni att det då hade funnits mindre svältande barn och mindre barn som plågas då de ej är önskade av olika skäl?
Visst man ska inte ta lättvindigt på abort heller.. o som tur är så gör inte de flesta det, men det finns rötägg.. idioter som gör aborter p.g.a kön m.m.
Men titta på det ovanstående jag skrev o kom sedan o säg att abort är dåligt o att alla bör födas! För hade detta som sagt vart en perfekt värld så hade alla barn fötts till ett värdigt liv med kärlek, omtanke och mat i magen.. MEN många barns öde är det motsatta! -
Det är inte ditt jobb att "syna" någons kort för det var absolut inte schysst av dig att gå på någon annans sorg oavsett!Dorian Ertymexx skrev 2010-03-11 15:22:04 följande:Jag är lingvist, men också lärare. Så jag vet när vanlig pedagogik helt enkelt inte fungerar.Personen i fråga hade inte behövt ta upp sitt exempel, eftersom det var helt irrelevant för tråden. Jaha, så hon hade en sorglig erfarenhet, det var tråkigt, men det betyder nada för eller emot abort vid v 18. Att fostret såg ut som ett litet barn betyder heller ingenting. Jag kan karva ut ett fosterliknande bit trä, det blir inte mer barn för det.Och att gå in och efter detta nämnda exempel, som är ett finfint sätt att gardera sig från kritik (för det är ju så synd om henne), och hävda att hon minsann VET hur andra tänker och känner, är arrogant, uppblåst och bara direkt vidrigt. Så jag synade hennes kort. Det var inte fint, men det behövde göras. -
o exakt vad har det med saken att göra?Fru U skrev 2010-03-11 15:29:57 följande:Har du läst hela tråden? -
Har du på fullaste allvar mött på folk som sagt att de ångrar sina barn??Dorian Ertymexx skrev 2010-03-15 16:12:46 följande:Det har jag. Och det är väldigt vanligt, till och med. Men som CS säger så är det tabu att säga något sådant.