Inlägg från: Fru U |Visa alla inlägg
  • Fru U

Sänk abortgränsen!

Miiikaela skrev 2010-03-10 13:12:49 följande:
    SÄger det bara att folk ser abort som en utväg ut ur deras klantiga misstag. Om inte abort fanns, vad skulle man göra då? Jo folk skulle vara mer försiktiga för att inte riskera att bli gravida. Männsikor skulle vara mer noga med skaffa sig p-medel. Folk skulle inte knulla runt som galningar som dom gör nu. Folk skulle TÄNKA först och handla sen. Nu har viju den där livlinan som kan rädda en ur ens problem. Men om den inte fanns där skulle folk vara mer förnuftiga och mogna
    Så det handlar om att folk ska sluta knulla runt. Din moral ska bestämma hur många jag får ligga med?

Tack o lov så fungerar det inte så
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Miiikaela skrev 2010-03-10 13:47:46 följande:
    Min personliga åsikt är just det ja, men som sagt jag kan inte bestämma över det. Knulla runt så mycket du vill men om du får en könssjukdom eller en oönskad graviditet så skyll dig själv. Tycker verkligen inte att du ska tycka synd om dig själv då
    Så länge du lovar att inte tycka synd om dig själv om du halkar i badkaret en dag och bryter armen.

Eller om du krockar o får whiplash.

Eller om du får en istapp i huvudet när du är ute o går.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    3 barns mamma84 skrev 2010-03-10 13:53:58 följande:
    spådom eller ??
    Nix. Bara ett: man kan inte skydda sig mot allt och en känga mot åsikten att man får skylla sig själv vad som än händer.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Miiikaela skrev 2010-03-10 13:55:33 följande:
    Nej, det är så ni menar. Jag anser att ett barn eller som du säger att det är "foster" har lika mycke rätt att få leva som ett nyfött barn.
    Det får du så klart anse. Och jag får anse att det inte har den rätten.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    3 barns mamma84 skrev 2010-03-10 13:58:25 följande:
    Jag anser att det är ett barn då jag fått ett + på stickan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Men vad du anser har inget med vad som faktiskt stämmer att göra.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    3 barns mamma84 skrev 2010-03-10 13:59:58 följande:
    Nej jag är en människa som säger vad jag tycker!
    Okej, bra att du sa det. Då vet vi att du inte vill diskutera utan bara säga din mening.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Miiikaela skrev 2010-03-10 14:01:04 följande:
    Jo vissa saker får man faktiskt skylla sig själv om man gör dom idiotiska misstagen som att knulla runt med vem som helst utan skydd. Det är något man kan förhindra. Att man ramlar i duschen kan man inte riktigt förhindra
    Det går visst att förhindra. Tvaga dig istället. Lägg i en halkmatta. Vaddera väggarna.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Miiikaela skrev 2010-03-10 14:02:05 följande:
    Japp koppar spiral ja, men en vanlig spiral nej!
    eh, jo.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    3 barns mamma84 skrev 2010-03-10 14:03:20 följande:
    Det går inte att diskutera med folk som inte ha ett hjärta.
    Vilken tråkig värld du måste leva i. Måste vara jobbigt att gå genom livet och anse att andra inte har ett hjärta för att de inte har samma syn på livet som du har.

Jag beklagar att livet är så tufft för dig. Vi ska tänka på det när vi skriver.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Jennie med ie skrev 2010-03-10 14:08:24 följande:
    Nu kommer jag aldrig att hamna där, men som sagt jag kan inte tänka mig att göra abort om det ö h t finns chans till liv... Jag kan inte se mig ha rätten att avgöra att någon annans liv inte är värt att leva.
    Men om man vet att barnet kommer att dö. Skulle du avsluta graviditeten i förväg då?
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Sänk abortgränsen!