Inlägg från: Faile |Visa alla inlägg
  • Faile
    siamusen skrev 2010-03-11 14:34:04 följande:
    Manga missbildningar och indikationer pa avvikelser syns inte förrän man kan göra rutin-UL sa v. 18 är inte en realistisk vecka.
    Ok, sänk gränsen till v 12 och ha upp till v 22 med särskilt tillstånd.
    Det som egentligen stör mig är att det är fri abort upp till vecka 18.
  • Faile
    Dorian Ertymexx skrev 2010-03-11 14:58:29 följande:
    Jag håller med dig. Folk borde skämmas för hur lågt de går för att få fram sina åsikter. Som att kalla folk för personlighetsstörda, mena att folk som gör sen abort egentligen inte vill göra abort (och därmed menar sig veta bättre än de som faktiskt gjort aborten vad de vill och tycker). Det är trist att jag måste visa med samma medel hur lågt de går för att de ska förstå.
    Nu håller jag inte med dig alls, men oavsett så gör två fel inte ett rätt.

Du kallar dig lingvist och språkvetare?
    I så fall borde du kunna argumentera utan att köra över folks sorg så fullständigt. Istället använder du dagisfasoner " det var hon som började fröken".... Urlöjligt!
  • Faile
    Fru U skrev 2010-03-11 17:34:30 följande:
    Att kalla embryot eller fostret för parasit är en korrekt term som inte har något som helst med känslorna inför embryot och fostret att göra.Jag älskade mitt lilla embryo innan det ens fanns i min kropp (ivf) men det var fortfarande en parasit på mig när den satte sig fast.
    Är det verkligen så?

Jag trodde en parasit var något som dessutom orsakar skada hos värden, och det gör ju knappast ett embryo eller foster.
    Lever på dig javisst, men det är inte skadligt. Inte i sig självt, sen kan naturligtvis graviditeten gå fel men det har inte kärnan i att embryot/fostret lever på dig.

Jag är inte helt säker så jag ska inte svära på det, men jag tror faktiskt du har fel i att man kan benämna embryon och foster parasiter.
  • Faile
    mieitte skrev 2010-03-11 20:07:33 följande:
    Nej, enligt Gudrun Schyman finns det inte ens att tänka på att kvinnan kan bli gravid för då har hon blivit våldtaken elle den vägen. För dagens kvinna klarar av varken  att ta hand om barnen eller hemmet för då skulle det strida mot jämlikhets principer.
    Hur menar du nu? Hon har ju själv barn?
Svar på tråden Sänk abortgränsen!