Inlägg från: Stinky |Visa alla inlägg
  • Stinky

Sänk abortgränsen!

Sverige är fantastiskt! De gränser vi har för fri abort i vårt FRIA land, är toppen! Vilken tur att alla abortmotståndare och besserwissrar som tycker och tänker så mkt kring aborter, inte har någon talan!

• Stinky
    SandraLindholm skrev 2010-03-10 11:37:49 följande:
    Jag vet precis varför hon fick göra abort för jag känner henne och vi har pratat om det. Hon fick göra det för att hon ekonomiskt inte kunde ta hand om barnet.
    Ja, det var väl ändå rimligt?
  • Stinky
    SandraLindholm skrev 2010-03-10 12:01:02 följande:
    Jag tycker inte den ekonomiska biten ska få avgöra om ett barn i v20 ska få leva eller inte. Pengar går alltid att lösa i Sverige och det är en massa föräldrar som får socbidrag, bostadsbidrag osv.
    Jag tycker absolut att den ekonomiska väger väldigt tungt i sådana här frågor. Skulle alla tänka som du, skulle vi alla bli bekväma och leva på bidrag till slut. 
  • Stinky

*den ekonomiska biten, skulle det stå.

• Stinky
    SandraLindholm skrev 2010-03-10 12:11:19 följande:
    Jag tycker absolut man inte ska Skaffa, alltså planera ett barn utan ekonomi. Men jag tycker det är tråkigt att just penga frågan ska bli ett problem och att man tar bort ett barn som faktiskt finns i ens mage. Och jag kan säga såhär, jag är 19, min kille 22. Vi fick tvillingar 2 månader efter jag tog studenten. Vi har inget bidrag, så det är absolut inte så att jag är bekväm direkt!
    Det finns mkt som är tråkigt i livet. Men är man realist så inser man att ekonomin väger tungt vid familjebildning.
  • Stinky
    SandraLindholm skrev 2010-03-10 12:16:33 följande:
    Jag hoppas detta var ironi.... ?
    Jag hoppas det verkligen! Medeltiden ringde nämligen nyss och ville ha tillbaka sin kvinnosyn tillbaka från "mikan". Helst igår, typ.
  • Stinky
    Miiikaela skrev 2010-03-10 13:22:48 följande:
    Nej, jag har inte bara sex när jag vill bli gravid. Jag använder p-medel helt enkelt! Sedan anser jag att sex inom äktenskapet är mycket bra för det skulle också hindra många problem och ovälkommnande barn. Men jag vet att jag kan bli gravid även om jag använder p-medel, fast risken inte är så stor. Men om jag blir det ändå trots p-medel så tänker jag inte göra abort utan ta hand om mitt barn och ta mitt ansvar! Jag kan säga så här att jag känner många som gjort abort och ALLA dom har gjort klantiga misstag. Sex med vem som helt utan skydd. Sex med ett antal olika killar samma dag, "tror" att det är ingen fara, för dom kommer inte bli gravida osv. Helt enkelt klantiga misstag som kunde förhindras om dom bara hade tänkt lite.
    ... du råkar inte vara frikyrklig?
  • Stinky

Jag tycker faktiskt att det är rätt roande med människor som tycker och tänker så mkt kring abort och som i många fall kallar det för "mord".

Jag har "mördat" två ggr i mitt liv, och vet ni vad? Jag har inte ett dugg dåligt samvete för att jag "slarvade" och gjorde abort, för det var det beslutet som var mest fördelaktigast i det skedet av mitt liv.
    Den människan som är 100% och aldrig någonsin gjort något fel, kan ta och kasta den första stenen. Ni resten kan ju sopa framför er egen dörr innan ni yppar er om såhär privata frågor.
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:14:52 följande:
    precis du har utför andra handlingar och har andra etiska värderingar-således inget dåligt samvete. Folk har olika moral-därav olika åsikter i denna fråga. Tycka vad man vill om det... Jag tycker det är låg moral men du tycker det är acceptabelt...vi har olika synsätt. Inget är rätt el fel där.
    Ja, du får tycka att jag har hur låg moral som helst. Det rör inte mig i ryggen. Men ingen kan komma och säga att jag gjorde fel i den här frågan, då det är mitt, och BARA mitt beslut.
    Jag tycker det är låg moral att kläcka ur sig unge efter unge och leva som en stor WT-familj i bushen och skita i vad ansvar är, alt. leva som singelförälder för att man valt att behålla fast killen inte ville och köra över honom totalt. Men det är vad jag tycker. Det rör knappast stora familjer eller singelföräldrar i ryggen.
  • Stinky
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:21:16 följande:
    Jag måste säga jag är stolt som haft sex i 27 år utan att bli gravid av misstag en enda gång... Bra jobbat av mig tycker jag.
    Ja, du är så duktig, lilla gumman!
Svar på tråden Sänk abortgränsen!