Inlägg från: Shadilly |Visa alla inlägg
  • Shadilly

Sänk abortgränsen!

Lavish skrev 2010-03-10 20:54:09 följande:
    Personligen tycker jag gränsen för fri abort ska sänkas till v 12. Däremot kan aborter få genomföras under hela graviditeten om man kan veta säkert att barnet kommer att dö under graviditeten eller under förlossningen.
    Vad tänker du att man ska uppnå med det?
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Shadilly
    Lavish skrev 2010-03-10 21:21:09 följande:
    Att färre foster i v 12-18 dödas, var tanken.
    Vad baserar du teorin om det resultatet på? Varför tycker du att det är värt att försena alla sena aborter för några få (om ens några?) aborter?
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Shadilly
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 22:32:18 följande:
    Jah skulle tippa på att dom tyckte det verkade lite sjukligt att vilja se sitt foster som man sedan skulle abortera, men jag kan ju ha fel...
    Varför skulle de tycka det?

Jag skulle tro att de handlade mera om att de kanske inte var säkra på att patienten skulle må bäst av att få se ultraljudet, och generaliserade.
  • Shadilly
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 22:46:18 följande:
    Jag kan nog tycka att det verkar sjukligt att först vilja se fostret med tickande hjärta i sin livmoder och sedan åka iväg till op eller ta tabletter så att fostret kommer ut. Fostret kan man ju få se sen ändå ligga i en glassbytta i grön duk om man nu e så nyfiken.
    Men på ditt resonemang märks det att du nog inte har sådär jättestor insikt i patientens situation, så just din diagnos känns rätt ointressant faktiskt.
  • Shadilly
    Viccy skrev 2010-03-10 22:54:10 följande:
    Jag tycker att det ska vara fram till vecka 16!
    Varför?
  • Shadilly
    Queenie70 skrev 2010-03-10 22:57:30 följande:
    Det tycker nog jag med. Helt utifrån en "känsla" som inte har nån som helst vetenskaplig underbyggnad, enbart för att vidga glappet mellan abort och möjlighet att rädda.
    Va?
  • Shadilly
    Queenie70 skrev 2010-03-10 22:59:14 följande:
    vad var det inte du förstod?
    Du vill alltså på allvar förändra något du inte är insatt i, på inga andra grunder än att du tycker det skulle kännas bra för dig personligen?

De tjag inte förstod var om du var allvarlig eller om du drev.
  • Shadilly
    Viccy skrev 2010-03-10 23:02:03 följande:
    Fostervattensprov då!
    Det är ju inte riskfritt. Jag valde bort FVP eftersom jag var rädd för missfall.
  • Shadilly
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 19:04:39 följande:
    Då är det ju ypperligt anmäla då om du tycker så
    VAR VILL DU BLI ANMÄLD? FL? POLISEN? HSAN? RADIOTJÄNST?
  • Shadilly
    mieitte skrev 2010-03-11 19:08:38 följande:
    Man blir så in i trött på feminazisternas önskan om frihet så behäftar även det att man råkad bli gravid och det till och med mannens fel  det med.
    OCH APROPÅ SYLTSMÖRGÅSAR HAR JAG FORTFARANDE ETT HORN I SIDAN TILL MATTANTERNA.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!