Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Sänk abortgränsen!

Reglementet skrev 2010-03-11 12:24:29 följande:
    När anser ni abortmotståndare att livet börjar då?
    Eftersom ingen svarat dig gör jag det. De jag talat med verkar tycka att det börjar när ägget blir befruktat, vilket på det hela taget är en rätt makaber åsikt. De har, när jag frågat, inte ansett att spermien och ägget varit separata individuella celler, dvs livsformer i sin egen rätt, men att när de smälter ihop och det alltså blir MINDRE liv (två livsformer blir till en) så startar livet. Ehheh. Lustigt det där, tycker jag.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    siamusen skrev 2010-03-11 12:32:42 följande:
    Mytomani tex.
    Syftar du på mig eller Häxan?
  • Dorian Ertymexx
    siamusen skrev 2010-03-11 13:11:00 följande:
    Du tror vâl inte pa fullt allvar att jag tror du är mytoman? Nej, jag syftade inte pa dig.
    Man vet ju aldrig. ;)
  • Dorian Ertymexx
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 13:19:42 följande:
    Det står inte i ngn lag elelr i ngt yrkeslöfte att ssk/läkare inte får uttrycka personliga åsikter på sin fritid. Det får de absolut göra. Du är inte insatt där märker jag.I sin privata roll får man tycka precis hur som helst så länge man inte bryter tystnadsplikten (Som gäller dygnet runt ialla lägen).Att privat vara  emot abort är fullt möjligt trots man är sjuksköterska eller läkare. Man får också tycka folk har åsikter som verkar psykopatiska om man vill det på sin privata tid. Likaväl som du får tycka folk är helt körda om du vill det..Sålänge man inte går till personangrepp så går det bra tycka så.Man får kritisera såikter, men aldrig personen bakom åsikterna.
    De får uttrycka åsikter, men om åsikten involverar en diagnos så kan det ses som ett personangrepp och/eller förtal. Speciellt om diagnosen saknar grund eller medicinskt stöd. Vilket du faktiskt saknar helt.
  • Dorian Ertymexx
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 14:30:13 följande:
    Det jag skrev "distanserade förträngning och drag av personlighetsstörning" är inte en diagnos, dessa ord finns inte som en diagnos i diagnos registeret. Det var en reaktion jag beskrev--jag satte aldrig ngn diagnos.
    Drag av personlighetsstörning kan du knappast uttrycka utan att det ses som en diagnos. Det är en stämpling av en person och dennes mentala hälsa, något du varken har grund, fakta eller möjlighet att bedöma via internet. Det är i bästa fall ett personpåhopp och i värsta fall en ärekränkning eller förtal. Faktiskt.

Du kan inte beskriva en reaktion med medicinska termer. Medicinska termer beskriver enbart sjukdomstillstånd eller liknande störningar. Och "drag av personlighetsstörning" är DEFINITIVT inte en beskrivning av ett handlande, utan av en persons egenskaper.
  • Dorian Ertymexx
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 14:43:23 följande:
    Om du bemödar dig läsa mina inlägg så skriver jag upprepade gånger att alla har rätt till sina såikter ,att jag accepterar dem men inte delar dem.Det stör mig inte folk är känslokalla och vill kalla sina graviditeter som är oönskade för parasiter. Det stör mig inte om en mamma vill kalla sin son/dotter parasit tills det blir 18 år.Jag är bara glad jag inte tänker så. Och stolt jag inte har den kyliga distanserade inställningen till ev embryon elelr foster som jag kan komma att bära i min kropp.Ngt mer du har problem med? anmäl mina inlägg ist för att gå till angrepp. Du verkar ha svårt acceptera just mina åsikter.
    Det handlar inte om vad man vill kalla sina barn, det handlar om rena fakta. Någon som lever på dig, vare sig du vill eller inte, är strikt biologiskt en parasit. Om det ger dig fördelar tillbaka (tex betalar hyran, såsom en inneboende eller partner skulle göra) så är det en symbios. Att du rent emotionellt inte tycker om den etiketten är förståeligt, men det betyder inte att du har rätt.
  • Dorian Ertymexx
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 14:39:35 följande:
    Min åskt är fortfarande att det inte är normalt benämna ett foster/embryo eller levande barn upp till 18 år som parasiter,vilket har gjorts i denna tråd .Jag anser man har problem då.
    Och kan man inte skilja på folks åsikter och deras mentala tillstånd, utan kastar omkring med diagnoser för att förminska sina meningsmotståndare så har man problem, tycker jag. Och moderatorerna, ska tilläggas.
  • Dorian Ertymexx
    Moiraine skrev 2010-03-11 14:47:39 följande:
    Fy satan vad lågt! Även för att vara du. Herrejesus, har folk ingen gräns för hur mycket man får såra så länge man får fram sina åsikter. Du borde ta mig fan skämmas!
    Jag håller med dig. Folk borde skämmas för hur lågt de går för att få fram sina åsikter. Som att kalla folk för personlighetsstörda, mena att folk som gör sen abort egentligen inte vill göra abort (och därmed menar sig veta bättre än de som faktiskt gjort aborten vad de vill och tycker). Det är trist att jag måste visa med samma medel hur lågt de går för att de ska förstå.
  • Dorian Ertymexx
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 14:52:18 följande:
    medicinska termenr beskriver inte alls sjukdomstiistnd elelr dyligt. Ta du och uppys dig genom att läsa "medicinsk terminologi" så ska du se ord som "jaget", "förträngning" och även personen "jenner;Edward" finns med där..Således har du fullständigt fel. Medicinsk terminologi är ett vitt begrepp som du uppenbarligen inte begriper dig på.
    Jag är lingvist, språkvetare. Jag vet när någon försöker limma på någon något, en åsikt, en tanke eller en diagnos. Personlighetsstörning är inte en bekrivning på en handling, det är en diagnos på en persons mente. Du kan försöka ducka bakom Edward Jenner bäst du vill, det hjälper inte.
  • Dorian Ertymexx
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-11 14:48:45 följande:
    var har jag skrivit jag ahr rätt? jag skrev jag tycker det är sjukt benämna foster/embryon och levande barn parasiter. En förälder som talar om sin 17 åring som en parasit borde skickas på psykutredning TYCKER jag. Det låter inte sunt alls.Om det är rätt eller fel skriver jag inget om. jag uttrycker en åsikt. har du problem inse det?
    Så du menar att du skulle kunna hålla med om att det är helt rätt att kalla ett barn för en parasit, men att man (och då även du) ska skickas till psykolog om så sker???

Du kan knappast säga att någon borde skickas till terapeut och mena att du inte gör en värdering av personens åsikter. Du skulle knappast skicka någon som du anser har rätt till en terapeut, eller hur!
Svar på tråden Sänk abortgränsen!