Inlägg från: Pre mamma |Visa alla inlägg
  • Pre mamma

Sänk abortgränsen!

Oj jag är nog extremt för fri abort.  sena aborter görs ju mest när det är en klar orsak till att avbryta. Plus att ett foster vid 21v inte är ett barn tycker jag... Ledsen om jag upprör någon

• Pre mamma

Jag tycker att abortgränsen är bra som den är idag, håller med att v18 är sent, men det är ju ett fåtal barn som aborteras då och jag tycker inte man kan kräva att någon ska behålla ett barn för att sedan adoptera bort det.
    Att sedan socialstyrelsen ger lov att abortera foster till v21 tycker jag också är bra, när man har UL i v18 och ser svåra skador på foster så måste man ju kunna få avbryta graviditeten. Samt om det rör sig om incest, våldtäkt eller barn, så har de många andra jobbiga tankar att de helt kan blockera att de är gravida.
    Tycker inte att den ska ändras, är stolt över att Sverige har en så pass liberal abortgräns.
    Däremot måste sjukhusen bli bättre på att skynda på tidiga aborter, när jag blev gravid och ville göra abort så ringde jag till sjukhuset, då hade de inga tider för abort förräns om 4v sa de. Och jag var redan i v6 så jag ville göra abort så snabbt som möjligt så att jag skulle kunna göra medicinsk abort. Men det gick inte, de hade så dåligt med personal på sommaren.

Svar på tråden Sänk abortgränsen!