Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Sänk abortgränsen!

Ts
    Jag håller helt å hållet med dig, men nu e jag åxå en sån där typikst hatad abortmotståndare, jag anser inte att ansvaret ligger i att göra en abort utan ansvaret ligger enl mig i att inte bli gravid alls om man inte vill å väljer det.
    man gör ett aktivt val när man har sex å e medveten om riskerna, e man inte medveten om det så bör man nog avstå sex tills man vet! Abort används idag som ett preventivmedel-äh jag gör abort om det blir ngt-Vilket enl mig e fördjävligt. En å samma kvinna kan göra 7 aborter å jag vet en som gjort så många å dessutom en mkt sent i graviditeten så hon fick föda fram det, den lille låg å kippade efter andan-hur i helsike har man hjärta till detta, å till råga på allt så har hon kvar sin ul bild i en ram på barnet framme-SICKO!!!
    en sak är-Blir man våldtagen så bör man ha all rätt att göra abort inom rimlig tid då man inte gjort ett aktivt val själv.

• Bubbis10

Varför e jag inte förvånad över dessa påhopp, det e ju trots allt Fl vi snackar på ;) alla har vi rätt till våra åsikter å tur e väl det, synd bara att det inte kan respekteras utan att man ska bli idiotförklarad. jag sa vad JAG tycker å tänker, du/ ni behöver inte hålla med å det respekterar jag åxå.
    Men men vill ni verka så mkt bättre än mig så kan jag lätt bjuda på det :)

• Bubbis10
    M C skrev 2010-10-02 19:45:02 följande:
    Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över den ignoranta galla du spyr ut dig här.
    För det första: du vet väl att sexualdriften är en av de fem stora? Hunger, att få bajsa, spy, sova och kissa, att få tak över huvudet och att knulla - det går inte att förneka ens om man vill. Alla har drifter extremt ovanligt att man saknar dem. De som saknar den tenderar att dö eftersom de hungrar ihjäl rätt fort. Väcks sexualdriften är det ett smärre under om folk stannar och tänker på skydd - det är inte det enklaste att kämpa mot reptilhjärnan.
    Har man inte hamnat i den situationen en enda gång i sitt hela liv har man helt enkelt missat något. Att vara så jävla kåt så man bara knullar järnet är fantastiskt, går inte att bortrationalisera med nåt löjligt resonemang om att "man ska ta konsekvenserna". Jag önskar alla lite sånt faktiskt. Speciellt de som predikar avhållsamhet - som om det vore ett alternativ.
    Sen säger jag att du ljuger, det finns inte på världskartan att du "känner en som gjort 7 aborter" och som hade möjlighet att kunna reflektera över sin val. En del människor är skadade och för deras skull är jag glad att vi har fria aborter. De skulle inte överlevt sina ful-aborter, är det så du vill ha det? För driften kommer du inte undan.

Det är bedrövligt att folk är så indoktrinerade i religiös dynga att de inte ens vet vad deras kroppar vill göra - hur vore det med lite mer äkta kunskap och lite mindre tanköst missionerande?

Förresten, missionären är rätt trevlig den med.
    Min bekant har visst gjort 7 aborter sen får du tro va sjutton du vill! det skiter jag fullkomligt i!
  • Bubbis10
    VirrigaVerna skrev 2010-10-02 21:54:51 följande:
    Då kan du glädja dig över att din vän tillhör en grupp kvinnor som är väldigt ovanlig när det gäller antal aborter. Hon utgör inte på något vis eller sätt normen för de kvinnor som gör abort. De flesta gör en enda abort.
    Hon e inte min vän..längre! ja det e väl en jäkla tur aså...uch för sånt!
  • Bubbis10

ska svara som snabbast nu då jag skriver med en hand å håller min bebis med den andra, det handlar inte om att hon hade blivit en bra 7 barns mor eller inte, utan om att ta sitt ansvar å inte sätta sig i sådana situationer om å om igen pga slarv. nej, vår vänskap tog inte slut pga detta.

• Bubbis10
    Reglementet skrev 2010-10-03 11:13:47 följande:
    pregga

Varför är det okej att göra abort om man blir våldtagen?
    därför att då ligger det inte längre på ditt eget ansvar! man väljer inte att bli våldtagen, men man väljer att ha sex med ngn å slarvar pga bekvämlighet, ja då anser iallafall jag att det e en viss skillnad.
  • Bubbis10
    Reglementet skrev 2010-10-03 12:35:22 följande:
    Så det hela går ut på att straffa kvinnan för att hon har haft sex? Inte att fostret skulle ha någon rätt att leva?
    handlar knappast om straff utan om att ta eget ansvar för sina handlingar, man ser väl till att skydda sig om man inte vill ha barn, å har man sex så e man förmodligen medveten om att det kan bli ett barn?
    fostrets rätt att leva..hm, en knivig fråga det där, jag e ju som sagt emot abort men anser inte att man ska tvingas på ett barn av våld, men visst har det lilla livet rätt att leva, jag har sj gjort en abort..hör å häpna.EN! å den blev jag påtvingad å skulle aldrig tillåta mig sj att utsättas för ngt sånt igen.
    Dr Mupp skrev 2010-10-03 10:50:29 följande:
    Sätter man sig i den situationen att man behöver göra sju aborter så finns det bakomliggande problematik texc. psykisk sjukdom, missbruk osv. Normala friska människor gör inte sju aborter.
    Jo det kan ligga mkt i det, hon har haft ett jobbigt liv med mkt problematik-men var går då gränsen för sjukvården? att se ngn göra den ena aborten efter den andra? vår vänskap tog slut av helt andra skäl men visst tyckte jag det var sjukt av henne, å när hon berättade att hennes lilla barn kippade efter andan då hon födde fram det att dö så förändrades hela min syn på henne helt klart.
    Vi kämpade i 2,5 år för att få vår lille son å detta berättar hon då för mig...fy för sådana handlingar aså, skulle klassas som mord!
  • Bubbis10
    VirrigaVerna skrev 2010-10-02 21:54:51 följande:
    Då kan du glädja dig över att din vän tillhör en grupp kvinnor som är väldigt ovanlig när det gäller antal aborter. Hon utgör inte på något vis eller sätt normen för de kvinnor som gör abort. De flesta gör en enda abort.
    ja det glädjer mig verkeligen att det kanske inte tillhör vanligheterna.
  • Bubbis10

Sen handlar denna tråden om att sänka tiden för abort, å det tycker jag absolut att man ska göra, som Ts skriver..i vissa fall försöker man rädda dessa prematura barn medans andra tar ihjäl dom. DET får mig att må illa. hur i helsike kan man vänta så länge med abort för att föda fram det å se det kippa efter andan å dö?! det är så sjukt,vidrigt å hemskt! Det tar en knappast 4 månader att komma fram till att man vill ha abort, då har ju nästan halva graviditeten framskridit. när jag nu väntade min älskade son så jämförde människan våra graviditeter, jag sa ex-jag e så sugen på saltgurka...å hon svarade mig, ja när jag va gravid så var det lakrits hela tiden....EH, du valde att döda ditt barn så jämför inte oss 2 tack. som sagt, vänskapen tog slut på andra grunder..hon skulle vara gudmor åt min son vars pappa är cuban..å säjer att alla svarta e äckliga! trodde inte mina öron, å så fortsatte hon lite till å jag blev fly förbannad. Min sons pappa är mulatt! jäkla idiot, så nej det var inte pga hennes 7 aborter även om jag tycker nu att det inte  een människa som jag vill umgås med. Sist vi pratade så frågade jag henne, skyddar du dig? hon svarade-nej....jag sa då, men om du blir gravid då?
    -Hon-ja jag vill inte ha barn så då blir det abort. japp, jag blev förbannad!!! ingen pers jag vill ha med att göra.

• Bubbis10
    Kimona skrev 2010-10-03 13:13:26 följande:
    Jag tycker att man gott kan sänka till vecka 10 iaf, helts ännu lägre
    håller helt med, gärna tidigare ändå.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!