Inlägg från: VirrigaVerna |Visa alla inlägg
  • VirrigaVerna

Sänk abortgränsen!

Pregga skrev 2010-10-01 20:58:19 följande:
    Ts
    Jag håller helt å hållet med dig, men nu e jag åxå en sån där typikst hatad abortmotståndare, jag anser inte att ansvaret ligger i att göra en abort utan ansvaret ligger enl mig i att inte bli gravid alls om man inte vill å väljer det.
    man gör ett aktivt val när man har sex å e medveten om riskerna, e man inte medveten om det så bör man nog avstå sex tills man vet! Abort används idag som ett preventivmedel-äh jag gör abort om det blir ngt-Vilket enl mig e fördjävligt. En å samma kvinna kan göra 7 aborter å jag vet en som gjort så många å dessutom en mkt sent i graviditeten så hon fick föda fram det, den lille låg å kippade efter andan-hur i helsike har man hjärta till detta, å till råga på allt så har hon kvar sin ul bild i en ram på barnet framme-SICKO!!!
    en sak är-Blir man våldtagen så bör man ha all rätt att göra abort inom rimlig tid då man inte gjort ett aktivt val själv.
    Här vet jag inte riktigt var jag ska börja...Obestämd
    Hela ditt inlägg inbegriper en massa påståenden utan grund.
    Abort används inte som preventivmedel idag och har heller aldrig gjort det.
    Det är få kvinnor som tänker sig att bli gravida för att kunna göra abort utan en abort görs som en s i s t a utväg!
    All statistik pekar åt att så är fallet.

Att en och samma kvinna gör 7 aborter är väldigt ovanligt och då är det heller inte en kvinna som faller inom normen för de kvinnor som gör abort. Det handlar då om kvinnor med endera svåra problem i bagaget så som missbruksproblematik, psykisk sjukdom eller kvinnor som inte har rätten till den egna reproduktionen p.g.a. t.ex religion eller kulturella orsaker.
    Finns finfin statistik och finfina rapporter om detta. Läs gärna en!

Om man blir våldtagen så är abort plötsligt helt OK?
    Hur tänker du här?
    Då måste ditt fokus rimligtvis ligga på en sexualmoralisk grund och inte rätten till liv, eller hur?
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • VirrigaVerna
    Pregga skrev 2010-10-02 21:47:49 följande:
    Varför e jag inte förvånad över dessa påhopp, det e ju trots allt Fl vi snackar på ;) alla har vi rätt till våra åsikter å tur e väl det, synd bara att det inte kan respekteras utan att man ska bli idiotförklarad. jag sa vad JAG tycker å tänker, du/ ni behöver inte hålla med å det respekterar jag åxå.
    Men men vill ni verka så mkt bättre än mig så kan jag lätt bjuda på det :)
    Påhopp?Obestämd
  • VirrigaVerna
    Pregga skrev 2010-10-02 21:49:46 följande:
    Min bekant har visst gjort 7 aborter sen får du tro va sjutton du vill! det skiter jag fullkomligt i!
    Då kan du glädja dig över att din vän tillhör en grupp kvinnor som är väldigt ovanlig när det gäller antal aborter. Hon utgör inte på något vis eller sätt normen för de kvinnor som gör abort. De flesta gör en enda abort.
  • VirrigaVerna

Hade hon varit din vän om hon fött 7 barn trots att hon bevisligen inte var kapabel att klara det?

• VirrigaVerna
    Pregga skrev 2010-10-03 20:56:28 följande:
    aså jag har läst trådar här inne sen jag blev medlem där kvinnor planerar att göra abort sent pga FEL kön osv. det e ju helt sjukt! jag tycker man ska sänka gränsen då det e ett litet barn vid v 20, å vet man med sig att man inte vill ha barnet så varför vänta så länge med att ta bort det?
    Det kan vara bra att ha i åtanke att en tråd på FL hur intressant den än är inte är en bra källa. Den behöver inte ens vara sann.
    Vill du ha korrekta siffror så är det Socialstyrelsens statistik som gäller.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!