Inlägg från: M C |Visa alla inlägg
  • M C

Sänk abortgränsen!

Miiikaela skrev 2010-03-10 13:53:23 följande:
    Det är ingen skillnad alls.. För det är en människa!!
    Som tur är är din åsikt inte sanningen.
    Ett embryo eller ett foster heter just så eftersom de inte är en människa än.

Tror du på själen? Jag antar att du gör det, men var finns dina bevis i den frågan?
    Du kan inte gå runt och påstå att saker är på ett visst sätt när det inte finns belägg för det.
    Säg att du tror eller tycker istället.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    3 barns mamma84 skrev 2010-03-10 13:57:11 följande:
    JAG tycker att det borde finns staff för att göra abort!Min mening.Jag tycker det är så många i FL som gör abort men annvänder inte skydd häller JÄVLA människor alltså.
    Fin människokärlek du visar upp där.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Miiikaela skrev 2010-03-10 14:10:28 följande:
    Jag vet vad jag vet.. Jag har tagit reda på fakta om detta eftersom jag inte vill att det går emot min religösa åsikt. Så jag vet vilka p-medel som jag kan ta utan att det är aborterande. Nu har jag sagt mitt! Och jag orkar inte diskutera mer med er om detta eftersom ni tycker vad ni vill och jag som jag vill. Ville bara säga vad jag tycker eftersom ni säger vad ni tycker. Hoppas ni en vacker dag förstår vad ni sysslar med. Äcklas av denna värld
    Och du är djupt religiös förstår jag?
  • M C

Ja, det är i mina ögon rätt egocentriskt att skaffa barn när man är över 50 eftersom risken att en tonåring får begrava sina föräldrar är rätt stor.
    Har en kamrat som var föräldralös vid 24, av hög ålder. Inte kul alls.

• M C
    Fru U skrev 2010-03-13 15:09:07 följande:
    Man vet faktiskt inte exakt hur dagen-efter-piller fungerar men man antar att de fungerar för att de skjuter upp ägglossningen. Så det går inte att utesluta att de medverkar till att ett befruktat ägg åker ut.
    Dagenefterpiller framkallar en utdrivning av ett ev befruktat ägg.
  • M C
    Pregga skrev 2010-10-01 20:58:19 följande:
    Ts
    Jag håller helt å hållet med dig, men nu e jag åxå en sån där typikst hatad abortmotståndare, jag anser inte att ansvaret ligger i att göra en abort utan ansvaret ligger enl mig i att inte bli gravid alls om man inte vill å väljer det.
    man gör ett aktivt val när man har sex å e medveten om riskerna, e man inte medveten om det så bör man nog avstå sex tills man vet! Abort används idag som ett preventivmedel-äh jag gör abort om det blir ngt-Vilket enl mig e fördjävligt. En å samma kvinna kan göra 7 aborter å jag vet en som gjort så många å dessutom en mkt sent i graviditeten så hon fick föda fram det, den lille låg å kippade efter andan-hur i helsike har man hjärta till detta, å till råga på allt så har hon kvar sin ul bild i en ram på barnet framme-SICKO!!!
    en sak är-Blir man våldtagen så bör man ha all rätt att göra abort inom rimlig tid då man inte gjort ett aktivt val själv.
    Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över den ignoranta galla du spyr ut dig här.
    För det första: du vet väl att sexualdriften är en av de fem stora? Hunger, att få bajsa, spy, sova och kissa, att få tak över huvudet och att knulla - det går inte att förneka ens om man vill. Alla har drifter extremt ovanligt att man saknar dem. De som saknar den tenderar att dö eftersom de hungrar ihjäl rätt fort. Väcks sexualdriften är det ett smärre under om folk stannar och tänker på skydd - det är inte det enklaste att kämpa mot reptilhjärnan.
    Har man inte hamnat i den situationen en enda gång i sitt hela liv har man helt enkelt missat något. Att vara så jävla kåt så man bara knullar järnet är fantastiskt, går inte att bortrationalisera med nåt löjligt resonemang om att "man ska ta konsekvenserna". Jag önskar alla lite sånt faktiskt. Speciellt de som predikar avhållsamhet - som om det vore ett alternativ.
    Sen säger jag att du ljuger, det finns inte på världskartan att du "känner en som gjort 7 aborter" och som hade möjlighet att kunna reflektera över sin val. En del människor är skadade och för deras skull är jag glad att vi har fria aborter. De skulle inte överlevt sina ful-aborter, är det så du vill ha det? För driften kommer du inte undan.

Det är bedrövligt att folk är så indoktrinerade i religiös dynga att de inte ens vet vad deras kroppar vill göra - hur vore det med lite mer äkta kunskap och lite mindre tanköst missionerande?

Förresten, missionären är rätt trevlig den med.
  • M C
    SandraLindholm skrev 2011-04-13 00:32:00 följande:
    Du kan väl gå in på min blogg eller press så ser du två barn födda i v24 som vägde 650g & var 31cm långa som är friska 19månaders barn idag. Fast det kanske är skillnad på v22 & v24?

Ja, dels är det i princip okänt med barn som överlever från v 22 och dels krävs speciellt tillstånd i v 22 och att barnet inte kommer överleva. Men det kanske du struntar i att veta?
Svar på tråden Sänk abortgränsen!