Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Sänk abortgränsen!

Bam skrev 2010-03-09 20:40:45 följande:
    Sånt bs. Abortgränsen är bra som den är.
    Det är sällan att aborter utförs efter vecka 12. Ännu mer sällan efter vecka 18. Då rör det sig om foster som är svårt sjuka.

Vart vill du komma med dina trådar? Man kan inte annat än kräkas på alla er "ja till livet" anhängare.
    Vet du vilka skador och funktionshinder ett barn som föds i vecka 23 får? Läs på om det och återkom.
    Ett barn som föds i v23 klarar sig oftast utan större men o alla är inte skadade öht. Skadorna jag pratar om är i regel dyslexi, lindriga hörseskador osv.
  • Här och nu
    SandraLindholm skrev 2011-04-13 20:07:29 följande:
    Jag vet att det är ovanligt men jag tycker ändå man ska rädda dem de går att rädda.
    Läkarna räddar inte heller de som de ser inte kommer klara sig bra.  
    Och klara sig bra innebär?
  • Här och nu
    SandraLindholm skrev 2011-04-13 00:32:00 följande:
    Du kan väl gå in på min blogg eller press så ser du två barn födda i v24 som vägde 650g & var 31cm långa som är friska 19månaders barn idag. Fast det kanske är skillnad på v22 & v24?

Gud vilka söta troll du har!
  • Här och nu
    Apocalypso skrev 2011-04-11 21:35:09 följande:
    För min del kan de höja gränsen till dagen före förlossning, vem bryr sig? Bättre ingen unge alls än en oönskad.
    Så vi ska tillåta att ett fullgånget friskt barn dödas? Det finns barnlösa som gärna adopterar.
  • Här och nu
    Kimona skrev 2011-04-11 21:23:11 följande:
    Men alla aborter efter vecka 18 beror väl oftast på sjukdom eller fara för mammans liv?
    Nej, abort kan beviljas om man är tung missbrukare t ex.
  • Här och nu
    puss skrev 2011-04-18 15:00:12 följande:
    "På samma sjukhus kan ett läkarteam utföra en abort på ett foster i 22:e veckan, samtidigt som ett annat läkarteam sätter in alla resurser för att rädda en lika gammal prematur bebis... "

det där här man ofta. vad spelar det för roll egentligen? på vilket vis är det ett argument?
    "tänk på barnen i afrika "liksom.
    För att det rimmar illa. Antingen räddar eller dödar man. Inte både och.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!