Mei skrev 2010-03-11 15:57:12 följande:
Ahh... nu tassar jag försiktigt för att inte trampa någon på tårna. Dessutom har jag ju inte läst särskilt många inlägg i tråden eftersom jag avskyr att fastna i de vanliga svartvita
abortdiskussionerna.Jo om någon kallade sitt barn parasit så skulle jag undra hur de tänkte. Stod det för en känsla skulle jag bli
orolig.Om någon försökte använde det som en liknelse för att förklara embryots förhållande till kvinnan så skulle jag nog fatta poängen även om jag kanske inte skulle använda ordet själv pga des dåliga klang.
Jag har tolkat det som folk (fler stycker som skrivit i denna tråd och i tidigare aborttrådar) har kallat embryot parasit och samtidigt framhävt de saknade en känsla för fostret eller mådde illa av att känna deras kroppar var "invarderade" . Då är det enligt mig inte helt friskt....
Men det får man tydligen inte tycka enligt dessa personer..men det gör jag! oavsett yrke så har jag den åsikten..
Sedan så ser jag inte läkare som några högre stående personer som måste agera expemplariskt på sin fritid-de är vanliga Svensson som alla andra-läkaryrket är som vilket jobb som helst och inte längre ngt status yrke.
Därmed kan de få fula sig bäst de vill på sin fritid..