Inlägg från: Miiikaela |Visa alla inlägg
  • Miiikaela

Sänk abortgränsen!

Triskele skrev 2010-03-10 13:18:03 följande:
    Så du anser inte att folk är idiotiska som har sex med människor hit och dit utan skydd och sen tycker så synd om sig själva bara för att dom fick en könssjukdom eller en oönskad graviditet för att dom inte tänkte sig för?
  • Miiikaela
    Tilda21 skrev 2010-03-10 13:24:45 följande:
    Nej. Fostret "vill" inte någonting. Det lever pga att du tillåter det att leva. En abort handlar till väldigt liten del om barnet eller fostret, det handlar om kvinnan som har tagit beslutet att abortera sitt barn. Sitt helt rättmätiga beslut, till och med vecka 18/22.
    Frågar dig samma fråga då.. Hur kan du veta det?
  • Miiikaela

Vecka 18:
    Fostret sväljer fostervattnet och kan till och med skilja mellan mammans intag av söt respektive besk föda. Om det är sött sväljer fostret mer vatten och om det är bittert så grimaserar det istället.

Hur kan denna lilla människa förstå detta då?

• Miiikaela
    Tilda21 skrev 2010-03-10 13:36:43 följande:
    Finns det ingen hjärna är det självklart. Finns det något som skulle kunna bli en hjärna är det självklart. I vecka 18, javisst, finns där en hjärna, en ganska outvecklad och ofullständig hjärna. Men jag är yttersttveksam till att de finns tankar om at leva eller dö. Det är något som händer, inte något barnet påverkar eller har en åsikt om.
    Men eftersom hjärnamn fungerar, hjärtat slår, alla organ är på plats och så vidare s är det en människa. Ett litet spädbarn som är någon dag gammal kan inte heller säga eller känna att den vill leva eller dö. Men ger det oss rätt att döda den då?
  • Miiikaela
    Fru U skrev 2010-03-10 13:36:36 följande:
    Så det handlar om att folk ska sluta knulla runt. Din moral ska bestämma hur många jag får ligga med? Tack o lov så fungerar det inte så
    Min personliga åsikt är just det ja, men som sagt jag kan inte bestämma över det. Knulla runt så mycket du vill men om du får en könssjukdom eller en oönskad graviditet så skyll dig själv. Tycker verkligen inte att du ska tycka synd om dig själv då
  • Miiikaela
    Reglementet skrev 2010-03-10 13:34:46 följande:
    mikan Vad använder du för preventivmedel?
    Just nu är jag gravid i vecka 32 så inget för tillfället. Men sen blir det spiral
  • Miiikaela
    Erase skrev 2010-03-10 13:50:02 följande:
    MIKAN  menar du på fullaste allvar att du skulle föda fram ett barn med allvarliga skador till varje pris istället för att avbryta graviditeten när du fick veta att det var skadat ??  DET om något vore egoistiskt, att föda ett barn som inte har något riktigt liv att se fram emot bara för din egen skull !!!!!!!!!
    Dett har jag inte sagt något om så det är dit eget påstående
  • Miiikaela
    Triskele skrev 2010-03-10 13:51:50 följande:
    Det är ingen skillnad alls.. För det är en människa!!
  • Miiikaela
    Tilda21 skrev 2010-03-10 13:53:22 följande:
    Dina argumen är lite skeva. Nu säger du att ett nyfött barn inte kan känna om det vill leva eller dö, men att ett foster längtar efter kärlek, tröst och att få leva. Det är ingen liten människa innan den kan överleva själv utanför sin mammas kropp. Det är ett foster, en gäst i någon annans kropp. Vi ska inte "döda spädbarn" eftersom de lever för egen maskin och är en människa.
    Nej, det är så ni menar. Jag anser att ett barn eller som du säger att det är "foster" har lika mycke rätt att få leva som ett nyfött barn.
  • Miiikaela
    Reglementet skrev 2010-03-10 13:56:42 följande:
    När anser du att det blir ett barn? När ägget är befruktat?
    Japp exakt
  • Miiikaela
    M C skrev 2010-03-10 13:57:35 följande:
    Som tur är är din åsikt inte sanningen. Ett embryo eller ett foster heter just så eftersom de inte är en människa än. Tror du på själen? Jag antar att du gör det, men var finns dina bevis i den frågan? Du kan inte gå runt och påstå att saker är på ett visst sätt när det inte finns belägg för det. Säg att du tror eller tycker istället.
    Jag tror inte att vi männsikor har en själ som lever vidare om det är det du menar. Jag tror att själen är kroppen. Så om kroppen dör, dör själen. Det är vad jag tror
  • Miiikaela
    Fru U skrev 2010-03-10 13:55:48 följande:
    Nix. Bara ett: man kan inte skydda sig mot allt och en känga mot åsikten att man får skylla sig själv vad som än händer.
    Jo vissa saker får man faktiskt skylla sig själv om man gör dom idiotiska misstagen som att knulla runt med vem som helst utan skydd. Det är något man kan förhindra. Att man ramlar i duschen kan man inte riktigt förhindra
  • Miiikaela
    Jennie med ie skrev 2010-03-10 13:59:08 följande:
    Då är du medveten om att en spiral kan medverka till att ett befruktat ägg inte får fästa?
    Japp koppar spiral ja, men en vanlig spiral nej!
  • Miiikaela
    Fru U skrev 2010-03-10 14:03:32 följande:
    eh, jo.
    Jag vet vad jag vet.. Jag har tagit reda på fakta om detta eftersom jag inte vill att det går emot min religösa åsikt. Så jag vet vilka p-medel som jag kan ta utan att det är aborterande. Nu har jag sagt mitt! Och jag orkar inte diskutera mer med er om detta eftersom ni tycker vad ni vill och jag som jag vill. Ville bara säga vad jag tycker eftersom ni säger vad ni tycker. Hoppas ni en vacker dag förstår vad ni sysslar med. Äcklas av denna värld
Svar på tråden Sänk abortgränsen!