Inlägg från: BlommyNess12 |Visa alla inlägg
  • BlommyNess12

Sänk abortgränsen!

mikan skrev 2010-03-10 12:13:29 följande:
     Ta död på dig själv istället för ett oskyldigt barn som inte har bett om att få sätta sitt liv i dina händer.
    Haha, och lämna min son moderlös? Jag skulle inte tro det.. Jag tänker fortsätta leva, njuta av sex, skydda mig och om jag blir gravid så gör jag abort. För ajg ska inte ha några fler barn, tack så mycket.
  • BlommyNess12
    Miiikaela skrev 2010-03-10 13:12:49 följande:
    SÄger det bara att folk ser abort som en utväg ut ur deras klantiga misstag. Om inte abort fanns, vad skulle man göra då? Jo folk skulle vara mer försiktiga för att inte riskera att bli gravida. Männsikor skulle vara mer noga med skaffa sig p-medel. Folk skulle inte knulla runt som galningar som dom gör nu. Folk skulle TÄNKA först och handla sen. Nu har viju den där livlinan som kan rädda en ur ens problem. Men om den inte fanns där skulle folk vara mer förnuftiga och mogna
    Är det bara jag som tycker att det är bra och uppfriskande att folk  knullar runt? Visst, använd skydd, men det är bra att ha sex, precis så ofta, mycket eller sällan som du själv vill. Blir du gravid så behåll det, eller gör abort. I love this.
  • BlommyNess12
    Lavish skrev 2010-03-10 20:54:09 följande:
    Personligen tycker jag gränsen för fri abort ska sänkas till v 12. Däremot kan aborter få genomföras under hela graviditeten om man kan veta säkert att barnet kommer att dö under graviditeten eller under förlossningen.
    Den sista formen av abort du beskriver utförs redan, det kallas bara inte för abort utan för avbrytande av graviditet och får utföras fram tills att förlossningen sätter igång.
  • BlommyNess12
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 22:08:33 följande:
    Ni som har gjort abort. Tänker ni på hur gammalt barnet skulle ha varit vid en viss tidpunkt osv? Jag undrar verkligen- vill ej provocera. Jag har själv aldrig gjort en abort, men däremot fått ett missfall. Ibland så undrar jag vem det hade blivit osv om den ej hade dött. Tänker man liknande efter en abort?
    Nej inte jag.
  • BlommyNess12
    Queenie70 skrev 2010-03-10 22:22:57 följande:
    Jag minns inte om de frågade faktiskt, men det kan jag inte tänka mig att de gör....Man får säkert se om man ber om det. Jag kan inte minnas att jag sett nåt i alla fall.
    För mig har det varit så att de förklarat att jag får se skärmen om jag vill, men att det kan kännas jobbigt och eventuellt påverka det beslut man tar, och sen frågade de hur jag ville göra.
  • BlommyNess12
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 22:32:18 följande:
    Jah skulle tippa på att dom tyckte det verkade lite sjukligt att vilja se sitt foster som man sedan skulle abortera, men jag kan ju ha fel...
    Varför verkar det sjukligt?
  • BlommyNess12
    Triskele skrev 2010-03-10 22:35:36 följande:
    Jag har svårt att se hur det skulle vara sjukligt att vara nyfiken och vetgirig faktiskt. Varför skulle man inte vilja veta hur det ser ut inuti om man har chansen att se in?
    Jag tror det snarare beror på att de måste vara fullständigt neutrala till ditt beslut, om de visar dig skärmen så kan det ses som att de försökte påverka ditt beslut.
  • BlommyNess12
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 22:46:18 följande:
    Jag kan nog tycka att det verkar sjukligt att först vilja se fostret med tickande hjärta i sin livmoder och sedan åka iväg till op eller ta tabletter så att fostret kommer ut. Fostret kan man ju få se sen ändå ligga i en glassbytta i grön duk om man nu e så nyfiken.
    De lägger inga foster i en glassbytta när du aborterar. Det kommer ut i ett "bäcken" (om man gör medicinsk abort innan v.9 dvs) och sen slängs det bland det biologiska avfallet. Om du gör en skrapning (v.9-v.14)så skär de sönder fostret och suger ut det ur livmodern och slänger det i bland det biologiska avfallet också. Visst kan du säkert be att få se det, men det är väl inget direkt att se om man gjort en skrapning.
  • BlommyNess12
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 22:58:58 följande:
    Ts : håller med. Sänk abort gränsen till v 12. Håller inte med någon som säger att "kvinnan har rätt till sin kropp hit och dit " och " vi måste undvika illegala aborter" bla bla.Är men intelligent, smart och kan kontrollera sig och sin sexualitet kan man njuta fullt ut av sex från tonåren upp till klimakteriet utan att bli gravid en enda gång av misstag.Jag tycker ansvaret ligger i preventivmedelsfasen....oavsett hur mkt folk säger " de är superfertila" bla bla. Jag är också superfertil men har lyckats ungå graviditet till den dag jag verkligen ville ha barn. Då blev jag gravid direkt.Min åsikt är att aborter är slarv...Och ja, jag skuldbelägger delvis dem som slarvar...utan att skämmas för det.Det står jag också för. Och ja, det är min moraliska hållning och mitt etiska ställningstagande i denna fråga.
    Japp, där fick jag mig en rejäl känga, satan vad oansvarig jag måste varit när mina piller inte fungerade! Slarvig som fan. Eller? Tog de prick samma klockslag varje dag, hade alarm på mobiltelefonen och missade inte ett enda piller. Jag är en sån slarvmaja.
  • BlommyNess12
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:04:03 följande:
    ja det håller jag med om.
    Vart har jag slarvat? Mer exakt?
Svar på tråden Sänk abortgränsen!