Inlägg från: Fru U |Visa alla inlägg
  • Fru U

Sänk abortgränsen!

Jennie med ie skrev 2010-03-10 14:11:45 följande:
    Om man vet att barnet skulle dö innan det föds så att säga? Troligen. Om man vet att barnet kommer att dö tidigt? Se tidigare svar.
    Okej.

Jag brukar undra då jag vet att det finns sjukdomar/syndrom som kommer att leda till att barnet som föds dör inom några minuter och jag tycker det känns så grymt att gå 40 veckor då, jag menar när man inte måste göra det.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Rent tekniskt kan man förvisso säga att ett X leder till abort men det känns ändå inte rätt i sammanhanget.

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Ibland måste man ta bort det som lever (på/i någon annan), så är det bara.

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 22:26:15 följande:
    Vad menar du?
    Att ibland måste man ta bort det som lever. För att det (embryot, fostret,barnet) är sjukt, kvinnan är sjuk eller av andra skäl.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 22:25:15 följande:
    Verkar rätt kallt liksom att kunna se pyret ticka på därinne och sen... Nä, men tyvärr då lillen. Huuuua.
    Ja, det är jobbigt och det är därför de låter bli att visa om de kan låta bli.

Fast en del tycker säkert att det inte är jobbigt.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Märkligt, jag får titta när de gör vul. De brukar förklara vad som är vad.

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 23:03:32 följande:
    Jag vad vet jag som har jobbat som ssk på gyn? Det var SIA-glassbyttor och gröna dukar som gällde sen in i kylskåp i väntan på transport till förbränning. Efter att fostret kommit ut i bäckenet alltså. Detta gällde både medicinsk abort före v.9 och även 2-stegsaborterna efter v.14 tom 18. I v. 18 fick man böja fostret lite för att få plats i glassbyttan. Kan säga att jag inte blev långvarig på den arbetsplatsen...
    Du menar på fullaste allvar att de tog in glassbyttor i ett sterilt rum och/eller op-sal?
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Så underbart det måste vara att leva i en värld där allt går att planera och styra.

Vissa har lättare att bli gravida än andra och jag tycker det är fult att sätta sig på höga hästar angående detta

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:29:06 följande:
    jo en medveten kvnna har någorlunda koll på sin menscykel...jag anser man väljer sina tillfällen och därmed kan misnka riskerna medvetet förutom preventivmedel.
    Då handlar det alltså om att du tycker kvinnor är oansvariga som ligger med nån när de kan bli gravida.

Du vet om att man inte kan styra fertiliteten så va
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Jagvetmest skrev 2010-03-10 23:34:47 följande:
    Sov du på sexualundervisningen? Löjligt att skylla sitt slarv på att man är såååå fertil.
    Löjligt att tro att alla har samma fertilitet
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Sänk abortgränsen!