Inlägg från: Jagvetmest |Visa alla inlägg
  • Jagvetmest

Sänk abortgränsen!

Fru U skrev 2010-03-10 23:12:23 följande:
    Du menar på fullaste allvar att de tog in glassbyttor i ett sterilt rum och/eller op-sal?
    Nä, jag pratar inte om skrapningarna. Läs.
  • Jagvetmest
    siamusen skrev 2010-03-10 23:16:37 följande:
    Vad gör man med fostret  efter en skrapning?
    Vet ej.
  • Jagvetmest
    BlommyNess12 skrev 2010-03-10 23:16:50 följande:
    Håller med. Minneslund för vem liksom? För fostret? För kvinnan som bar fostret och valde att ta bort det?
  • Jagvetmest
    Stinky skrev 2010-03-10 23:31:27 följande:
    Nåväl. Det blir problematiskt när man är så mottaglig att man blir på smällen bara av att se en erigerad penis. Typ. Ska man blunda, kanske?
    Sov du på sexualundervisningen? Löjligt att skylla sitt slarv på att man är såååå fertil.
  • Jagvetmest
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-10 23:31:47 följande:
    i mina ögon är man makaber om man vill ha en anatomisk lektion isamband med en egen abort.Lätt störd faktiskt.Är man så anatomiskt/fysiologiskt intresserad finns det anatomiböcker samt filmer på nätet att tillgå.All avsaknad av känslor då man genomgår abort tyder på en störing-känner man absolut inget är man lite störd.Men det är min åsikt det. Du tycker ju inte alls så. Vi tycker olika.
    Hade tänkt säga ungefär detsamma men inte så milt som du.
  • Jagvetmest
    Fru U skrev 2010-03-10 23:36:05 följande:
    Löjligt att tro att alla har samma fertilitet
    Var inte du själv med i en tråd om barnlöshet förresten? Bara undrar? Jag är fullt medveten om att en del har väldigt lätt för att bli gravid. (Jag själv tex, men jag har kunnat skydda mig tills jag ville ha barn) Men jag kan lova dig att ingen blir det av att se en erigerad penis
  • Jagvetmest
    Triskele skrev 2010-03-10 23:39:06 följande:
    Jag behöver inte inbilla någon om något, antingen så tror man på mig, eller så gör man inte det. Inte mitt problem om folk väljer att tro att jag skulle ljuga om en sån sak. Klart som fan det var ett bra beslut. Det var ett bra beslut andra gången också.
    Jag tror att du ljuger ja..
  • Jagvetmest
    Fru U skrev 2010-03-10 23:41:45 följande:
    Jag hoppar runt.Att du har kunnat skydda dig säger inget om andras fertilitet. Nej, man blir inte gravid av att se en erigerad penis men en del människor är så pass fertila att de flesta p-medel inte fungerar.
    Äh, skitsnack!!
  • Jagvetmest
    Fru U skrev 2010-03-10 23:45:11 följande:
    Och då borde du veta att vi alla är olika. Under mina sex år på familjeliv har jag sett två personer som hävdat att de haft adekvat p-medel men ändå blivit gravida. Med det vill jag ha sagt att det inte är många som påstår att p-medlet falerat.IRL har jag aldrig stött på det ens. Inte i tidningar eller bland vänner o bekanta
    Då har du nog läst fel trådar! Skulle nog säga att FL:s kvinnliga användare som gjort en eller flera aborter allihop har haft dubbla kondomer, käkat p-piller enl föreskrift och killen har dessutom bara sprutat på lilla naveln. ÄNDÅ blev de gravida!!!
  • Jagvetmest
    Novemberstjärnan skrev 2010-03-10 23:48:49 följande:
    Bara en liten fråga: Vad skulle det hjälpa med att sänka gränsen? Till vilken nytta? Läget är ju ändå som det är?
    Att fostret får ett mänskligt värde om än sekundärt till kvinnans värde skulle göra att folk började tänka till lite mer.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!